مشاوره انجام پروپوزال ارشد انجام پایان نامه دکتری تهران تبریز اصفهان شیراز

پایان نامه تهران تبریز شیراز لرستان مازندران پروپوزال مشهد خوزستان ارومیه رشت یزد

انجام پروپوزال فوری پایاننامه ارزان فوری تحلیل آماری شبیه سازی دانلود مقاله تضمینی

دانلود رایگان پایان نامه شیمی هنر بیولوژی پروپوزال روانشناسی فلسفه آموزش زبان مترجمی میکروب شناسی پزشکی صنایع تربیت بدنی

isi تخفیف پروپوزال پایاننامه قسطی علوم سیاسی اجتماعی فرهنگی پایان نامه کامپیوتر مدیریت حقوق معتبر دانلود رایگان مقاله

مقاله کنفرانسی ویرایش پایاننامه ترجمه تایپ فوری دانشجو دانشگاه آزاد دولتی سراسری pdsabz20
مشاوره انلاین انجام پایان نامه انجام پروپوزال ارشد دکتری pdsabz20
نشانه‌معناشناسی تفسیر اجتماعی از اشعار حافظ
سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 13:45 | بازدید : 332 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

احمدپناه و میزبانی (1395)، به بررسی نشانه‌معناشناسی تفسیر اجتماعی میرزاعلی‌قلی خویی از حافظ در تصویرسازی دیوان چاپ سنگی ۱۲۶۹ پرداختند. در این راستا، ۹نگاره علی‌قلی برای این نسخه در ۳ گروه دسته‌بندی شده، به روش توصیفی- تحلیلی و با رویکرد نشانه‌شناختی موردبررسی قرار گرفته‌اند. نشانه‌معناشناسی با درنظرداشتن رابطه تعاملی بین گفته‌خوان و گفته‌پرداز، کارکردهای مختلفی برای تصویر قایل می‌شود. این پژوهش باتوجه‌به کنش‌های گفتمانی، به بررسی برخی ابعاد نشانه‌معنایی پرداخته که در گفتمان تصویری علی‌قلی فرایند معناسازی را رقم زده‌اند. هدف نهایی مطالعه، بررسی نشانه‌معناشناختی تفسیری است که علی‌قلی در تصویرپردازی خود از شعر حافظ ارائه نموده است. در این راستا مطالعه تطبیقی و همزمان ویژگی‌های معنایی فضای شعر حافظ از یک سو و فضای تصویرپردازی علی‌قلی از سوی دیگر لازم است.

 

بررسی‌های تطبیقی و مقایسه معنایی این دو فضا نشان می‌دهد، میرزاعلی‌قلی برخلاف حافظ به دنبال ایهام نیست و تصویری عینی و ارجاعی از عناصر یک بیت ارائه داده است. نتیجه‌، ارایه چهره‌ای ساده و انسانی از شعر حافظ است. به همین علت حاصل کار علی‌قلی بر روی شعر حافظ رنگ ‌و بویی بسیار اجتماعی به خود گرفته است. در تصاویر علی‌قلی، اشعار حافظ در پرتوی حضور فشاره‌ای پیکر انسانی حافظ معنادار می‌شود، و شالوده تصاویر، گفت‌وگو است. پیکر حافظ در گفت‌وگو با معشوقی فناپذیر قرار گرفته؛ که تأکیدی بر تفسیر انسانی و زمینی از غزل حافظ است. اما علی‌قلی در گفت‌وگو با پیکر شاه یا پیر مغان، چهره‌ای منفعل، مردسالار و اقتدارطلب از حافظ ارائه کرده است. این تصویر با ذهنیت مردم و روشنفکران دوره قاجار منطبق است که ساخت هویت و اقتدار ملی را اولویت کشور می‌دانست.

 


موضوعات مرتبط: پژوهش هنر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تطبیقی نظریۀ استعارۀ مفهومی در شعر و تصویرگری "مولانا "
سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 13:44 | بازدید : 179 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

نگارگری ایرانی علیرغم ویژگی­ های سمبولیکی که در ذات خود دارد، در جایگاه تصویرگری کتاب غالباً روایتی عینی از متن ارائه می­کند. پریشان­زاده و همکاران (1394)، به بررسی و مقایسۀ تطبیقی نظریۀ استعارۀ مفهومی در شعر و تصویرگری "مولانا "پرداختند. نتایج این تحقیق نشان داد که؛ استعارۀ مفهومی «طریقت سفر است» از مهم­ترین استعاره-های غالب در غزلیات مولوی است که بر طریقت و سلوک عارف دلالت دارند، در تصویرگری آغداشلو بازنمود تصویری یافته است. می­توان از نتایج این تحقیق در راستای تفسیر با رویکرد نشانه معناشناسی در تحقیقات بعدی استفاده نمود.


موضوعات مرتبط: پژوهش هنر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نشانه- معناشناسی تصاویر دوزخ
سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 13:43 | بازدید : 173 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

در واقع موضوع اصلی معناشناسی، روابط ساختاری نهفته­ای است که معنا را تولید می­کند و می­تواند به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل و دستیابی به معنای ابتدایی گفتمان، متن یا کلام استفاده شود. وکیلی و جوانی (1393)، به بررسی تطبیق نشانه- معناشناسی تصاویر دوزخ در دو اثر (معراج نامه شاهرخی) و(کمدی الهی دانته) پرداختند. نتایج تحقیق نشان داد که؛ تمام نشانه­های دیداری، اعم از فیگوراتیو، رنگ و ترکیب بندی کاملا با مضمون و نظام نوشتاری همخوانی دارد، ولی باید در نظر گرفته شود که در پس این تصاویر علاوه بر ارجاع تاریخی، ارجاع معنوی به صورت (بینامتنی و نمادین) نیز وجود دارد به همین جهت در این تحقیق با پیداکردن تقابل­های دوگانه و رابطه بین آنها نقش بسیار مهمی در رمزگشایی نشانه­ها و دلالت­های معنایی آن­ها صورت پذیرفت. به این ترتیب که نشانه­ها به یکی از دو قطب متقابل متصل شده و براساس پیوند با قطب خودی و در تقابل با قطب دیگر معنا پیدا می­کنند که در اینجا از قطب­های متقابل می­توان به زندگی در تقابل با مرگ، راست در تقابل با چپ، فرهنگ در تقابل با طبیعت، بالا در تقابل پایین، حاضر در تقابل با غایب، آسمانی در تقابل با زمینی و گناهکار در تقابل با بیگناه اشاره کرد. از نتایج این تحقیق می­توان در راستای بیان روایت­های متضاد به کار گرفته شده در اشعار گوته و حافظ استفاده نمود.


موضوعات مرتبط: پژوهش هنر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحول پديدارشناختي خط نقاشي از منظر نشانه - معناشناختي
سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 13:42 | بازدید : 185 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

تعامل متن کلامي و تصوير، در کل پيروي از روابط ميان تمامي عناصر گفتمان است و فرايندي پويا را از يک نظام معناداري کلاسيک و برنامه مدار به سوي يک نظام تصادفي معنا نشان مي دهد که در آن اوج ادغام نظام کلامي در دل يک نظام تصويري، ديده مي شود. هاتفی و شعیری (1392)، به بررسی تحول پديدارشناختي خط نقاشي از منظر نشانه - معناشناختي با مطالعه موردي پنج اثر پرداختند. نتایج این مطالعه نشان داد که؛ مي توان با هم افزايي ميان الگوي نظام هاي گفتماني لاندوفسکي، فضاهاي نشانه اي لوتمن و لايه شناسي مدنظر کرس و لوون يک نظريه کلان پديد آورد. اين امر در عين حال، توجيه گر سير تحول خط - نقاشي به نقاشي - خط در يک فرايند ديگري محور (اخلاق و مرامي) به تناسب غلبه تصوير است که يک فضاي نشانه اي خلاق را در يک وضعيت در زماني به نحو انضمامي و متقارن با نظام گفتماني ريسک پذير، نمايان مي سازد، که از وجوه خودآگاهي گفتماني هم برخودار است.


موضوعات مرتبط: پژوهش هنر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبانی نشانه شناسی
سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 13:41 | بازدید : 201 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

چندلر در کتاب خود تحت عنوان مبانی نشانه شناسی بیان می­دارد که؛ نشانه‌شناسی رشته‌ای بسیار گسترده و جامع است و هیچ خوانشی از آن نمی‌تواند ادعای فراگیری و جامعیت داشته باشد؛ از همین رو نویسنده کتاب سعی کرده با ارایه مفاهیم کلیدی این علم و تاکید بر نشانه‌شناسی ساختار‌گرا، درک کلی را از این موضوع به مخاطب ارایه دهد. تاکید نویسنده بر نشانه‌شناسی ساختارگرا باعث شده تا کتاب برای کسانی که می‌خواهند از نشانه‌شناسی در تحلیل‌های متنی استفاده کنند، بسیار مفید باشد. در واقع، این کتاب برای کسانی به نگارش درآمده که دوست دارند نظام‌های نشانه‌ای را بشناسند و بدانند که معنا چگونه ساخته‌ و واقعیت چگونه بازنمایی می‌شوند. همچنین چندلر در این کتاب می‌کوشد تا از نشانه‌شناسی به عنوان رویکری به ارتباطات که بر معنا و تفسیر تاکید دارد، یاد کند و با بررسی الگوی ارتباطی مبتنی بر انتقال معنا، آن را به چالش بکشد و به مخاطبش بگوید که نشانه‌ها صرفا معنا را حمل نمی‌کنند، بلکه یک رسانه هستند که معنا در آن ساخته می‌شود.

برچسب‌ها: مبانی نشانه شناسی ,

موضوعات مرتبط: پژوهش هنر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری09123600694



نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه09123600694
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار PDsabz.org
:: کل مطالب : 5738
:: کل نظرات : 0
:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9


:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت انجام پايان نامه دكتري انجام پايان نامه كارشناسي ارشد فوری انجام پايان نامه كارشناسي چگونه لاغر شویم؟ انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد انجام پایان نامه دانشجویی انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر انجام پايان نامه سنندج انجام پایان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد تهران هوش مصنوعی انجام پایان نامه مراحل انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی انجام پایان نامه شهرسازی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری تلگرام علی کریمی اصفهان شیراز قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران انجام پایان نامه کارشناسی ارشد معماری انجام پروپوزال مدیریت انجام پروپوزال پزشکی انجام پروپوزال ارشد معماری انجام پروپوزال دکتری انجام پروپوزال دکتری مدیریت تلگرام علی دایی انجام پروپوزال مهندسی صنایع انجام پروپوزال مهندسی پزشکی انجام پروپوزال مراحل انجام پروپوزال انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی چگونه پولدار شویم؟ انجام پروپوزال ارشد روش انجام پروپوزال انجام سمينار انجام سمينار دکتری انجام سمینار کارشناسی ارشد برق انجام سمينار تغيير انجام سمینار ارشد انجام سمينار دكتری انجام سمينار مديريت انجام سمينار جديد انجام سمینار دانشجویی انجام سمینار ارشد کامپیوتر انجام سمینار کارشناسی ارشد عمران انجام سمینار و پایان نامه انجام سمينار شيمي انجام سمينار حقوق انجام سمینار کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی انجام سمينار موفقيت انجام سمینار انجام سمینار دکتری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله و پایان نامه انجام مقاله isi انجام مقاله تبلیغ سفارش انجام مقاله انجام مقاله فوری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله نویسی انجام مقاله مروری انجام مقاله لرستان انجام مقاله علمی انجام مقاله isi معماری انجام مقاله کنفرانسی انجام مقاله مشهد انجام مقاله تبریز انجام سمینار سیستان شرکت معتبر پایا نامه نویسی انجام پایان نامه قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد