مشاوره انجام پروپوزال ارشد انجام پایان نامه دکتری تهران تبریز اصفهان شیراز

پایان نامه تهران تبریز شیراز لرستان مازندران پروپوزال مشهد خوزستان ارومیه رشت یزد

انجام پروپوزال فوری پایاننامه ارزان فوری تحلیل آماری شبیه سازی دانلود مقاله تضمینی

دانلود رایگان پایان نامه شیمی هنر بیولوژی پروپوزال روانشناسی فلسفه آموزش زبان مترجمی میکروب شناسی پزشکی صنایع تربیت بدنی

isi تخفیف پروپوزال پایاننامه قسطی علوم سیاسی اجتماعی فرهنگی پایان نامه کامپیوتر مدیریت حقوق معتبر دانلود رایگان مقاله

مقاله کنفرانسی ویرایش پایاننامه ترجمه تایپ فوری دانشجو دانشگاه آزاد دولتی سراسری pdsabz20
مشاوره انلاین انجام پایان نامه انجام پروپوزال ارشد دکتری pdsabz20
مبانی نظری هنرهای تعاملی 09123600694
پنج شنبه 27 دی 1397 ساعت 20:1 | بازدید : 63 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

با توجه به مطالعاتی که در زمینه‌ی هنر معاصر و پیوند ناگزیرش با تکنولوژی انجام شد، می‌توان نتیجه گرفت هنر چند رسانه‌ای مسیری منطقی برای بیان اهداف هنرمندان معاصر است. در هنر چندرسانه‌ای هنرمند بر اساس امکانات گسترده‌ای که تکنولوژی در اختیارش می‌گذارد ایده‌پردازی می‌کند و یا همانطور که در فصل پیشین نتیجه گرفتیم، اوست که برای ایده‌های خود امکانات جدیدی را می‌طلبد و به خلق آن‌ها دامن می‌زند. مخاطب  ممکن است از همه‌ی حواسش برای برقراری ارتباط با اثر هنری استفاده کند. او بسته به نوع ارتباطی که لازم می‌داند با اثر برقرار شود، راهی را برای فعالیت انتخاب می‌کند. نکته‌ی اولیه‌ای که مولف اثر در ذهن دارد، ایجاد توازن ارتباطی بین مخاطب و اثر است. برقراری ارتباط کلاسیک در این نوع از هنر مطرود است. «در این شرایط، آن‌ها که به باوری جسمیت‌ستایانه اثر هنری را چون ابژه‌ای عینی، در برابر و پیش روی خود می‌خواهند هرگز از گریز به موقعیت‌های فراذهنی خشنود نخواهند شد. موقعیتی که سرشت ارتباطی آن بر مبنای فهم پیش نهاده‌های همین جهان متغیر و داده‌های بی‌شمار آن است. جهانی که به همان نسبت حضور، تعامل را می‌طلبد» (مقیم‌نژاد،۱۳۸۴،ص۲۱۸).

 در بسیاری از آثار تعاملی به‌ویژه چیدمان‌ها مخاطب به معنای حقیقی وارد کار هنری می‌شود و آن را تجربه می‌کند. مارسل دوشان در زمینه‌ی هنر چیدمان و تعامل عبارت معروفی دارد که می‌توان امروزه آن را به تمام هنرهای تعاملی تعمیم داد: «محیط چیدمان مشارکت وسیع‌تر تماشاگر در فر‌آیند کامل کردن «موضوع هنری» را ممکن می‌کند»(Arns,2004) احتمال می‌رود که موضوع هنری در اینجا نه به معنای ایده‌ی خاص هر اثر که به معنای حقیقتی است که هنرمندان سعی در بیان آن دارند. برای هنرمندان درگیر با هویت، به ویژه این تلفیق مخاطب و مورد تماشا مناسب است. چرا که مخاطب به درستی می‌تواند مسئله‌ای چون هویت، روان و بازتاب روح واقعیت در اثر را به نتیجه برساند. هنرمندان هنرهای چند رسانه‌ای در دهه‌ی ۱۹۷۰ تا حد زیادی در فضای روانی کارشان متأثر از الهامات فرویدی و لاکانی بودند. شاید یکی از دلایل رو آوردن آن‌ها به نوع رسانه‌ای هنر، امکان ترکیب کردن اصول مفهوم‌گرایی با پس زمینه هنر در کارشان بود. البته در این میان هم‌چنان تقابل نظریه‌هایی درباره‌ی مصرفی شدن هنر به‌وسیله‌ی مخاطبان بجای تاثیر حسی و فرهنگی یک‌سویه مطرح می‌شد. در تعریف هنرهای تعاملی مسئله‌ی مصرفی بودن و قابل تکثیربودن اثر رد نمی‌شود و منتقدان اتفاق نظر دارند که مخاطب اثر هنری در این حالت شرکت‌کننده‌ای است که در عین‌حالی که از محصول استفاده می‌کند، آن را موجودیت می‌بخشد و در عین‌حالی که اثر را می‌بیند در آن شرکت می‌کند.

هم‌چنان که قابلیت‌های فنی رسانه افزایش می‌یابد، تلفیق عوامل مختلف (صدا، تصویر، دکور صحنه) در خدمت روایت هنرمندان از داستان قرار می‌گیرند تا داستان‌ها به گونه‌ای گسترده‌تر عملی ‌شوند. از نظر برخی از منتقدان و هنرمندان عمل هنری به عمل تئاتر نزدیک شده ‌است. شگفت‌آور نیست که علی‌رغم تاثیر کنش‌های اجرایی و رخدادهای فلوکسوسی در پیشرفت هنر اواخر قرن بیستم(کنش و رخداد) در هنر چیدمان چندرسانه‌ای، هنرمندانی که کارشان به‌عنوان اثر موسیقیایی، شاعرانه یا عمیقا سیاسی قابل شناسایی است، با استقبال مواجه می‌شوند.  به این ترتیب هنر چندرسانه‌ای پس از مدتی زمینه‌ی زیبایی‌شناسی‌اش را تثبیت و در استفاده از تصاویر متحرک مسیری مشخص را به‌ خود اختصاص داد. یکی از اولین استفاده‌ها‌ی هنر چند رسانه‌ای از تصاویر متحرک، در ویدئو آرت بود. در بسیاری از این آثار با صحنه‌ای مواجه می‌شویم که از تصاویر متحرک تجربی در جهت تأثیرات صرفا روانشناختی و نه پیام‌رسانی بر مخاطب استفاده می‌شود. «اصل عمده‌ی این‌گونه آثار در زدودن قالب پیشین کارماده (مثل پخش متداول تصاویر از مانیتورهای تلویزیونی) و جاگذاری تصویر متحرک در میان کارماده‌های دیگر است. این دسته آثار ویدیوآرت دارای متنوع‌ترین گستره‌ی اجرایی هستند و تصویر متحرک به‌طور پیوسته نقش مشارکتی پویایی را در کنار سایر عناصر بازی می‌کند.» (مقیم‌نژاد،۱۳۸۴،ص۲۱۰)

 


.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

 جهت خرید فایل از طریق روش­های زیر تماس حاصل فرمایید.

Tell: 09123600694
id Telegram : [@] PlasmaRG
id Instagram: [@] Payanname_Moshavere

E-mail: PDsabz@yahoo.com

نکته: مدت زمان ارسال فایل، نیم ساعت پس از واریز مبلغ می­باشد.

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبانی نظری تصویرسازی 09123600694
پنج شنبه 27 دی 1397 ساعت 19:57 | بازدید : 96 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

تصویرگری یا تصویرسازی، نوعی نقاشی روایی است، راوی مجسّمِ متن؛ که همراه یا بدون متن کاربرد دارد، و می‌تواند دنباله‌دار، یا تک فریم باشد. بر این اساس تصویرسازی هنری کاربردی است که در طول تاریخ به شیوه های مختلف جهت روایت حوادث، موضوعات و مفاهیم گوناگون مورد توجه انسان قرار داشته است. آثار تصویر سازی ابتدا روی دیوارها، اشیاء و وسایل دست ساز به نمایش گذاشته می شد و پس از ابداع کتاب، عمده آثار تصویرگران جهت زیباسازی و نیز بیان بهتر مفاهیم در کتب مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. برای شناخت بهتر این فن بایستی معنی لغوی آن را به درستی درک کنیم؛ «لغت تصویرسازی را در زبان انگلیسی با واژه illustration می شناسند. در تاریخ هنر به همه آن­هایی که دستی به قلم داشتند و می توانستند با ابزارهای مختلف و روش های گوناگون موضوع و مفهوم خاصی را به تصویر بکشند با عنوان تصویر ساز شناخته می شدند. تصویرسازی و نگارش در حقیقت از یک ریشه مشترک نشأت می گیرند. امروزه از حروف و تصویرسازی بدون هیچ گونه تمایزی برای توضیح موضوعی استفاده می شود. هم چنان که در زمان های گذشته نیز چنین بوده است به طوری که تصاویری که توسط انسان های اولیه ثبت شده است در واقع هر کدام در قالب کلماتی برای بیان مفاهیم ذهنی بشر محسوب می شدند. بنابراین می توان گفت که همه هنرها جنبه تصویرسازانه داشته اند و از جهتی تصویرسازی خود به عنوان ادبیات مقدماتی بشر محسوب می شود. . . بررسی آثار دوره های مختلف تاریخی، روشنگر این واقعیت است که اغلب آثار ارائه شده در زمینه نقاشی، حجاری و نقش برجسته و مانند آن، بیشتر جنبه تصویرسازی داشته است» (فدوی، 1384: 55).

 

2-1-1 ماهیت تصویرسازی

با وجود این همان طور که در گذشته رایج بوده است، امروزه نیز با بیان واژه "تصویرسازی" همگان به یاد تصویرسازی کتاب می افتند و این دور از انتظار نیست چرا که با توسعه کتاب سازی و تکثیر و نشر آن طی دوره های گذشته، هنر تصویرسازی عمدتاً در رابطه با کتاب بوده است و تصویرگران معروف در تاریخ هنر ایران و جهان در رابطه با کتب معروف تصویرسازی شده شناخته می شوند. در واقع «هنر تصویرسازی کتاب همواره یک جریان خلاقیت هنری بوده است که هنرمندان آن را با یک اندیشه آغاز می کنند همانند طراحی و نقاشی که هنرمندان در آن نیز، این گونه کار خود را آغاز می کنند، این جریان عمدتاً با نگارش نویسنده شروع می شود؛ در اغلب موارد یک نفر می نویسد و هنرمندِ تصویرگر آن را به تصویر می کشد، اما در پاره ای موارد نویسنده و تصویرگر نیز یکی می شود. از نظر تاریخی، تصویرسازی ابتدا برای روشن شدن مطالب، نوشته ها، قصه ها و حاشیه نامه ها و عبارات ابداع شد و سپس به صورت تصاویر پرکننده صفحات کتاب توسعه یافت، هنرمند تصویرگر، همانند یک گوینده داستان را حیات می بخشد و این کار را گاهی در حد احساسات، خلاقیت و بینش نویسنده متن انجام می دهد». (نصیری، 1393: 118).

 


.

.

.

.

.

.

 جهت خرید فایل از طریق روش­های زیر تماس حاصل فرمایید.

Tell: 09123600694
id Telegram : [@] PlasmaRG
id Instagram: [@] Payanname_Moshavere

E-mail: PDsabz@yahoo.com

نکته: مدت زمان ارسال فایل، نیم ساعت پس از واریز مبلغ می­باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبانی نظری خلاصه سازی اتوماتیک متن 09123600694
پنج شنبه 27 دی 1397 ساعت 19:53 | بازدید : 55 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

خلاصه سازی خودکار متن، به جهت کاهش اطلاعات صورت می گیرد. ایجاد خلاصه از هر متنی تلاشی هوشمند است که نیاز به آشنایی کلی با موضوع دارد به طوری که خلاصه نهایی حاوی اطلاعات مهم از متن منبع باشد و منجر به انتخاب بخش مهمی از متن و یا ایجاد یک محتوای تعمیم یافته از متن اصلی می شود . به طور کلی هدف از خلاصه سازی خودکار متن، فشرده و کوتاه کردن متن اصلی با حفظ محتوا و معنای کلی آن است. با گسترده شدن دهکده جهانی وب و فراوانی متون موجود برروی اینترنت , خلاصه سازی متن یک روش مهم جهت صرفه جویی در زمان و ترجمه متون موجود میباشد. از آنجا که اینترنت اطلاعاتی فراتر از نیاز در دسترس هر فرد قرار میدهد پس در نتیجه مشکل خواندن متون دوبرابر میشود : اول جستجوی مستندات مرتبط در میان تعداد بیشمار مشتند در دسترس و دوم جذب حجم وسیعی از اطلاعات بهم پیوسته و موجود. خلاصه سازی متن یک ابزار بسیار سودمند حهت استخراج کلید واژه اساسی هر مستند مورد نظر است . [2,3]

محتوای خلاصه بستگی زیادی به ورودی ، طبیعت متن ، هدف ، مقصد خواننده و دیگر موارد دارد . از خلاصه سازی میتوان در تسریع مرور اخبار نظامی و تصمیم گیری فرماندهان استفاده کرد .

سیستم های خلاصه ساز بر اساس نوع خروجی میتوان به دونوع چکیده ای و گزینشی تقسیم نمود که هدف از چکیده ای استخراج و درک اصلی مفهوم متن است پس ممکن است در متن خلاصه عینا از کلمات متن اصلی استفاده نگردد. اما در نوع گزینشی سه مرحله اساسی پیش پردازش , پردازش و تولید خلاصه اجرا میگردد.در فاز پیش پردازش ساختار متن اصلی نمایش داده میشود که این حالت معمولا شامل شناسایی مرزبندی جملات, حذف کلمات مقطع و ریشه یابی است .در مرحله پردازش ویژگی های موثر و ارتباط جملات محاسبه و تشخیص داده می شود و سپس به آنها با استفاده از روش آموزش وزن ، وزن اختصاص داده می شود و در مرحله آخر با توجه به امتیاز داده شده خلاصه نهایی ایجاد میگردد.[3]

به طور کلی خلاصه سازي می تواند به دو صورت انجام شود:

خلاصه سازي استخراجی : جملات مهم به همان صورتی که در متن اصلی بیان شدند شناسایی و لفظ به

لفظ در متن خلاصه کپی می شوند.

خلاصه سازي چکیده:جملات متن خلاصه بر گرفته از متن اولیه هستند . به این معنی که جملات به

صورت عینی در متن اصلی وجود ندارند.

خلاصه سازي استخراجی ساده ترین روش خلاصه سازي است


.

.

.

.

.

.

 جهت خرید فایل از طریق روش­های زیر تماس حاصل فرمایید.

Tell: 09123600694
id Telegram : [@] PlasmaRG
id Instagram: [@] Payanname_Moshavere

E-mail: PDsabz@yahoo.com

نکته: مدت زمان ارسال فایل، نیم ساعت پس از واریز مبلغ می­باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبانی نظری تعطیلی هنرستان ها 09123600694
چهار شنبه 26 دی 1397 ساعت 16:48 | بازدید : 75 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

نقش اجتماعی فرهنگی شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای

بعد دیگر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در نقش فرهنگی و اجتماعی آن است که یکی از نمودهای نابرابریهای اجتماعی، محرومیت از تحصیل به علل گوناگون است. بر خورداری توده های وسیعی از مردم از آموزش های فنی و حرفه ای باعث می شودکه فاصله قشرهای اجتماعی تا حدودی کمتر شود. توان کاری افراد بالا رود و در نتیجه گروه کثیری از مردم در تولید اجتماعی شرکت کنند. اگر آموزش فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش، با کیفیت گسترش یابد و کار یدی و مغزی هر دو در پیوند با هم اهمیت پیدا کنند، ارزشهای نوینی در جامعه پدیدار می گردد. یعنی کار یدی محقر نمی شود و به کار اداری یا صرفا فکری بیش از حد ارج نمی نهد و این ممکن نخواهد شد مگر اینکه اقتصاد وابسته مستقل به صنایع خارجی رفته رفته جای خود را به اقتصاد مستقل و تولیدی بدهد. در این صورت است که با اهمیت پیدا کردن کار مولًد، در مقابل دلالی و وابسطه گری ارزشهای واقعی صنعتگران و صاحبان حرفه های گوناگون نمود پیدا می کند و بسیاری از مفاسد اجتماعی بخصوص ناامیدی های جوانان کم رنگتر شده و جای آن را فعالیتهای مولد اجتماعی می گیرد.

اکنون کوشش بر این است که آموزش و پرورش را از صورت صرفا نظری بیرون آورده و آن را بصورت آموزش توام با کار مبدل سازند. چنین کاری علاوه بر داشتن اهمیت اقتصادی، بی تردید در تعدیل فاصله های میان طبقات و قشرهای اجتماعی می تواند موثر باشد. گسترش آموزش و پرورش و در کنار آن توسعه آموزش فنی و حرفه ای و مشغول داشتن گروه کثیری از دانش آموزان کشور در این شاخه تحصیلی می تواند سرآغاز بازگشت به خود و یافتن هویت فرهنگی خویش گردد. وقتی شمار زیادی از مردم جامعه مشغول کار مفید و مناسب شوند به جامعه و ارزشهای اجتماعی حاکم ارج می نهند.

عوامل موثر در انتخاب شاخه حرفه و فن توسط دانش آموزان

برای بررسی راههای جذب دانش آموزان مستعد به هنرستانهای فنی و حرفه ای و نیز عواملی که در انتخاب رشته دانش آموزان تاثیر گذارند تحقیقات و پژوهش هایی به عمل آمده است.

گودرزی (۱۳۷۵) در پژوهشی بیان می کند که عوامل شخصی و فردی از قبیل علاقه به دروس عملی،کارآگاهی وحرفه و فن،کنجکاوی نسبت به طرز کار وسایل فنی، عامل موثری در گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای است. عوامل آموزشگاهی مانند میزان آگاهی ازهزینه های تحصیلی رشته های فنی وحرفه­ای، تنوع رشته های فنی و ژحرفه ای، تجهیزات و امکانات کارآگاهی آموزشگاه ها، دوری و نزدیکی محل مراکز آموزشی هنرستانها، وجود مربیان فنی و شایسته است. امید زود دست یافتن به اشتغال ، درآمد و وضعیت اقتصادی خانوادگی از عوامل گرایش دانش آموزان به شاخه کار و دانش است (میر جیمه ۱۳۷۴).

عوامل اجتماعی شامل میزان تخصصی بودن مشاغل، موفقیت فارغ التحصیلان در شغل و زندگی، میزان درآمد، جایگاه و ارزش اجتماعی، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، تاثیر رسانه های گروهی ازجمله تلویزیون، دادن امتیازات شغلی، اولویت استخدام، وام خود اشتغالی، همچنین نیاز جامعه به رشته خاص است.

عوامل پرورشی همچون میزان آگاهی دانش آموزان از میزان فعالیت­های ورزشی، برگزاری کلاس­های فوق برنامه و فعالیتهای مذهبی در هنرستانهای فنی و حرفه ای است. عوامل خانوادگی مانند سطح سواد پدر، جنسیت دانش آموزان، رشته تحصیلی خواهر و برادر، در انتخاب رشته شخص تاثیر بسزائی دارد.

عباسی(۱۳۷۸) دلایل عدم تمایل دانش آموزان مستعد به شاخه فنی و حرفه ای را چنین بیان می کند: دانش آموزان مستعد اطلاعات زیادی راجع به رشته های فنی و حرفه ای ندارند. به نظر آنان علاقه مندان به رشته های فنی بدون وارد شدن به هنرستان هم می توانند به اهداف خود برسند. خانواده های دانش آموزان مستعد ترجیح می دهند فرزندانشان در دبیرستان تحصیل کنند. بخاطر داشته باشیم که شرایط موجود در مدرسه، معلمان و مشاوران تا حد زیادی در انگیزه های دانش آموزان برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته تحصیلی آنها موثر هستند. دوستان وهمسالان با توجه به نزدیکی خاص به یکدیگر و یا وابستگی های عاطفی شان درانتخاب رشته تاثیر بسزایی بردانش آموز دارند. نظر والدین نیز در انتخاب رشته دانش آموز نقش تعیین کننده ای را دارد.

نقش و اهمیت آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی

بیش از سه دهه، از تدوین نظری سرمایه انسانی می گذرد. در این مدت نقش و اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای در توسعه ی اقتصادی نزد کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، شناخته شده است؛ به گونه ای که بسیاری از کشورها برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به عنوان پیش زمینه و اولین گام، اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه ای خود و سرمایه گذاری در آن نموده اند (خلاقی، ۱۳۸۵). آموزش های فنی و حرفه ای آموزش هایی هستند که انتظار می رود دانش آموختگان آن در زمان ورود به دنیای کار از سازگاری نسبی در مقایسه با دانش آموختگان رشته های نظری برخوردار باشند. به عبارت دیگر، این دانش آموختگان باید توانایی لازم را برای اشتغال داشته باشند.

خلاقی (۱۳۸۵) توسعه اقتصادی را افزایش بهره وری عوامل تولید شامل زمین، کار، سرمایه و فن آوری در سطح ملی و منطقه ای دانسته و این افزایش بهره وری را متکی به نیروی انسانی کار آمد می داند. وی معتقد است که نیروی انسانی در اثر تربیت و آموزش می تواند نگرش، دانش و مهارت لازم را به دست آورد. به همین علت در اغلب کشورهای اروپایی و صنعتی بعد از دهه ۹۰ توسعه صنعتی را در آموزش فنی و حرفه ای دانسته و در بهبود و رشد آن تاکید بسیار دارند.

آزاد (۱۳۸۵) در بحث آسیب شناسی نظام فنی و حرفه ای، میزان اثر بخشی عناصر آموزش فنی و حرفه ای و میزان کارآیی عناصر نظام آموزش فنی و حرفه ای را بررسی نموده و برنامه های درسی را به دلیل عدم و یا کمبود نیروی انسانی با صلاحیت، تجهیزات نامناسب، مدیریت فاقد صلاحیت حرفه ای و فضای نا کافی بدون اثر بخشی و کارآیی قلمداد کرده است و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ارزشی هر کشور اقدام برای اصلاح وتجدید نظر را در حوزه ی روش ها و اهداف لازم و ضروری دانسته است.

2-5 علل تعطیلی مدارس فنی و حرفه­ای

هم اکنون تعداد رشته های شاخته فنی و حرفه ای ۴۳ و تعداد رشته های شاخه کار و دانش ۲۶۵ رشته است. همچنین، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حدود۴۰ درصد دانش آموزان دوم و سوم متوسطه در هنرستان ها تحصیل کردند، این رقم باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۴۸ و دو دهم درصد دانش آموزان برسد که برای تحقق آن دانش آموزان پایه نهم باید در هنگام هدایت تحصیلی با رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش آشنا شوند.

متاسفانه بسیاری از آموزشگاه‌های آزاد ما قبل از تاسیس رسمی در نطفه خفه می‌شوند زیرا درآمد آنها جوابگوی مخارج آن نیست و اجاره‌بهای این مراکز نیز بسیار بالاست.

در حال حاضر 70 درصد ورودی­های مراکز فنی و حرفه ای برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌باشد.

سازمان فنی وحرفه ای کشور به عنوان مهمترین مرکز آموزش مهارت وحرفه های شغلی , تاثیر بسیار شگرفی در کمک به حل اشتغال افراد جویای کار و تقویت بنیادهای استاندارد شغلی جامعه خواهد داشت.

در این راستا توجه به آموزش­های با کیفیت ومورد پذیرش کارفرمایان کشور به گونه ای که نیروی تربیت یافته مهارت­های لازم واستاندارد مهارت شغلی بازارکار را فرا گرفته باشد همچنین استفاده از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه کارگاه­ها واستانداردهای آموزشی به روز و کارآمد و به مشارکت درآوردن ساختارکارفرمایان صنعت و کشاورزی در جهت تقویت کارگاه­های فنی ومهارتی مراکز فنی وحرفه ای کشور می بایست از نکات قابل توجه مسئولان دولت قرار گیرد.

در دهه اخیر علی رغم تلاشهای وافر مسئولان ودست اندرکاران این سازمان به دلایل عمده زیر با چالش­های زیادی مواجه بوده است:

۱- افزایش بی رویه مراکز فنی وحرفه ای در استان­ها (افزایش آمار ۳۰۰مرکز آموزش دولتی به ۷۰۰ مرکز آموزشی دولتی ) به دور از توجه به آمایش سرزمینی شامل :

الف - توجه به آمارهای رشدجمعیت و جوانان جویای کار آن منطقه

ب– نیازهای بومی ومحلی و نیازهای منطقه ای وملی به مشاغل وحرفه ها متناسب با امکانات وبرنامه های توسعه اقتصادی اجتماعی کلان کشور

ج -عدم توجه به دسترسی های جوانان به مراکزاحداثی از حیث جغرافیایی وایاب وذهاب

د – عدم توجه نیازهای جنسیتی و......

۲- عدم توجه به چگونگی امکان به روز نگهداری کارگاه­ها وتجهیزات فنی این مراکز در عصری که تکنولوژی­ها و روش­ها به سرعت قابل تغییر می باشد وتغییر و تبدیل تجهیزات در هر مرحله اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد.

۳-عدم توجه به چگونگی تامین اعتبارات ومنابع انسانی متخصص مورد نیاز جهت مدیریت –برنامه ریزی – و اساتید آموزشی کارآزموده جهت آموزش کار آموزان متخصص

۴- تقویت روحیه مدرک گرایی بیش از مهارت آموزی

۵- بی رقبتی جوانان به فرا گرفتن مهارت وحرفه به دلیل مشکلات اقتصادی و رشد آمار بیکاری وکاهش فرصتهای شغلی در جامعه

۶- عدم انگیزه مطلوب جهت سرمایه گذاری­های بخش خصوصی در این حوزه ورکود بیش از حد در آموزشگاههای خصوصی تابعه

۷- ورود دستگاههای متعدد ودخالت در حوزه مهارت آموزی

با توجه به مطالب فوق و با توجه به اهمیت کیفیت در مقابل کمیت و اهمیت دادن به نقش بخش خصوصی و استفاده از مشارکت بخشهای مختلف صنعتی کشور با در نظر گرفتن چالشهای مطرح شده وبا حمایت­های دستگاه­های مختلف کشور بتوان گام­های مطلوبی در حل مشکلات یادشده برداشت.

از طرفی 80 درصد جمعیت متقاضی تحصیل در رشته های آموزش فنی و حرفه ای، در 20 درصد رشته‌ها ادامه تحصیل می‌دهند که رشته های مکانیک، الکترونیک و مکاترونیک و حتی رشته‌های تعمیر وسایل خانگی  بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده اند و اغلب یادگیرندگان بر حسب نیاز بازار به این سمت کشیده می­شوند.

 


.

.

.

.

.

.

 جهت خرید فایل از طریق روش­های زیر تماس حاصل فرمایید.

Tell: 09123600694
id Telegram : [@] PlasmaRG
id Instagram: [@] Payanname_Moshavere

E-mail: PDsabz@yahoo.com

نکته: مدت زمان ارسال فایل، نیم ساعت پس از واریز مبلغ می­باشد.

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مبانی نظری توانمندسازی، مبانی نظری هوش معنوی 09123600694
چهار شنبه 26 دی 1397 ساعت 16:45 | بازدید : 78 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

در دنیای رقابتی امروز، تنها مزیت رقابت پایدار هر سازمان(از جمله مراکزدرمانی)، افراد آن و نقش تمامی آنان در موفقیت سازمان می باشدکه این امر از طریق توانمند سازی و متعهد بارآوردن کارکنان میسر است(ابیلی و ناستی زایی، 1388). امروزه مانند گذشته نیست که مزیت رقابتی یک سازمان در تکنولوژی و ابزار الات پیشرفته باشد بلکه بزرگترین مزیت یک سازمان در بکارگیری نیروی خلاق و ماهر است متاسفانه بسیاری از سازمان ها و چه بسا بیمارستانها تصور نادرستی درباره کارکنان خود دارند. کم نیستند افرادی که از دانش بالایی برخوردارند ولی بهره لازم از توانایی های انها برده     نمی شود. شاید یکی از عوامل مهم در بوجود امدن این مشکل ، عدم توجه به توانمندی های کارکنان باشد(قلی زاده اذری و سعیدی، 1388). اسپریتزر1(1995)، به این نتیجه رسید که رضایت، اثربخشی مدیریتی، رفتارهای نواورانه و کاهش استرس رابطه ی معتدلی با توانمندسازی دارند. توانمندسازی اثر مثبت مستقیمی بر نواحی زندگی کاری دارد که به نوبه خود تاثیر منفی بر فرسودگی احساسی2 دارد (Stander and Rothmann, 2010).

از سوی دیگر توانمندسازی در حوزه ی روانی مورد توجه است. اگرچه مطالعات بسیاری برروی توانمندسازی یا تکنیک های ان انجام شده است، ولی مطالعات کمی بروی توانمندسازی روانی انجام شده است. توانمندسازی روانی زمانی وجود دارد که کارکنان درک کنند که انها کنترل بر زندگی کاری دارند(Stander and Rothmann , 2010). این در حالی است که در سازمانهای جدید، مدرن با بهره وری بیشتر، کارکنان گزارش داده اند که احساس انزوا3، از ارزش ها کاستن4، نا انسانی کردن5 و استثمار6 می‌کنند(Fairholm, 1997;Neal, 1997; Stajkovic& Lathans, 2003). نیروی کاری تکنولوژیکی امروز، ساعات بیشتری را به کار اختصاص می دهد ولی احساس نمی کند که زحمت او جبران و پاداش داده می شود. درک کارکنان این است که چالش های فردیشان زیاد در سازمان شرکت ندارد و انها احساس انزوا کنندگی از محصول نهایی می‌کنند چرا که هیچ تضمینی برای مسیر  دراز مدت با کارفرمای فعلی وجود ندارد(Fairholm 1997, Huntley, 1997). حال اگر عدم قطعیت اقتصاد، بیکاری و سایر استرس های شغلی را به عوامل بالا اضافه کنیم، اشکار است که کارکنان امروزه در وضع نا مساعد و خطرناکی هستند(Chandler Lee, 2005).

به نظر می رسد این موضوع در محیط های بیمارستان وخامت بیشتری دارد جایی که به علت باز بودن محیط بر روی مردم ، انتظارات بالای بیماران و نزدیکان ، فراوانی کشمکش های بین فردی، بی حرمتی و رفتارهای ناسزاوار بیمار و اطرافیان، پرستاران دچار تنیدگی می شوند(شاکری نیا، 1389). به گفته مسعود فلاحی ، رییس انجمن علمی پرستاری کشور، پرستاران ایرانی در هفته 14ساعت بیشتر از استاندارد جهانی کار می کنند. بر اساس استانداردهای جهانی، هر پرستار باید 30 ساعت در هفته کار کند، در حالی که در ایران، پرستاران 44 ساعت در هفته کار می کنند. علاوه بر بالا بودن ساعات کاری،کم بودن تعداد پرستاران نسبت به تعداد بیماران نیز باعث افزایش فشار روانی در بین این قشر زحمتکش می شود(فلاحی،1386). متولیان مراقبت از سلامت اگرچه تمام زندگی شان را وقف فراهم اوردن خدمات برای سلامت افراد و اجتماع کرده اند ولی متاسفانه جامعه نسبت به سلامت روانی و فیزیکی خودشان بی توجه اند و آن را نادیده می گیرند، (Lambert&Lambert، 2007). بنابراین در محیط کاری، پرستاران با عوامل استرس زای چند گانه ای روزانه مواجه هستند. که می تواند سلامت  فیزیکی و روانی انها را به مخاطره بیندازد(Harrison et al, 2002). به عنوان مثال اگر مرگ نا بهنگام اتفاق افتد انها ممکن است احساس پوچی کنند (Wright,1998).در این گونه موارد منابع درونی که ممکن است به انها کمک کرده و کارساز باشد، معنویت است چون معنا و هدف به زندگی می دهد(Denis et al 2006). با توجه به این که افراد با ظرفیت معنویت متولد می شوند، پرستاران با ترکیب معنویت با حرفه شان می توانند حرفه شان را نه به عنوان یک شغل بلکه یک ماموریت ببینند(Bagheri et al 2010). عملکرد شایسته پرستاران نیازمند بهره برداری از روشهای مقابله ای مطلوب و همچنین عناصری نظیر هوش معنوی می باشد. به نظر این محقق مولفه های هوش معنوی اثر زیادی بر رابطه پرستار و بیمار و همچنین نقش مهمی درکیفیت مراقبت های پزشکی دارد. تاثیر معنویت بر سلامت و کاهش نرخ بیماری و زندگی دراز مدت تر، کاهش افسردگی توسط چندی از محققین مطالعه و تایید شده است(MacDonald&Friedman, 2002,Elmer, MacDonald and Friedman, 2003). البته به گفته ی محققان، خود پرستاران هم اذعان دارند که معنویت بخش اساسی کارشان است و انها بایستی توجه بیشتری به ابعاد معنویت بیماران کنند(Van Dever and Bacon, 2001).

 


.

.

.

.

.

.

 جهت خرید فایل از طریق روش­های زیر تماس حاصل فرمایید.

Tell: 09123600694
id Telegram : [@] PlasmaRG
id Instagram: [@] Payanname_Moshavere

E-mail: PDsabz@yahoo.com

نکته: مدت زمان ارسال فایل، نیم ساعت پس از واریز مبلغ می­باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری09123600694



نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه09123600694
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار PDsabz.org
:: کل مطالب : 5738
:: کل نظرات : 0
:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9


:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 111
:: بازدید ماه : 636
:: بازدید سال : 5046
:: بازدید کلی : 102407
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت انجام پايان نامه دكتري انجام پايان نامه كارشناسي ارشد فوری انجام پايان نامه كارشناسي چگونه لاغر شویم؟ انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد انجام پایان نامه دانشجویی انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر انجام پايان نامه سنندج انجام پایان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد تهران هوش مصنوعی انجام پایان نامه مراحل انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی انجام پایان نامه شهرسازی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری تلگرام علی کریمی اصفهان شیراز قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران انجام پایان نامه کارشناسی ارشد معماری انجام پروپوزال مدیریت انجام پروپوزال پزشکی انجام پروپوزال ارشد معماری انجام پروپوزال دکتری انجام پروپوزال دکتری مدیریت تلگرام علی دایی انجام پروپوزال مهندسی صنایع انجام پروپوزال مهندسی پزشکی انجام پروپوزال مراحل انجام پروپوزال انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی چگونه پولدار شویم؟ انجام پروپوزال ارشد روش انجام پروپوزال انجام سمينار انجام سمينار دکتری انجام سمینار کارشناسی ارشد برق انجام سمينار تغيير انجام سمینار ارشد انجام سمينار دكتری انجام سمينار مديريت انجام سمينار جديد انجام سمینار دانشجویی انجام سمینار ارشد کامپیوتر انجام سمینار کارشناسی ارشد عمران انجام سمینار و پایان نامه انجام سمينار شيمي انجام سمينار حقوق انجام سمینار کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی انجام سمينار موفقيت انجام سمینار انجام سمینار دکتری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله و پایان نامه انجام مقاله isi انجام مقاله تبلیغ سفارش انجام مقاله انجام مقاله فوری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله نویسی انجام مقاله مروری انجام مقاله لرستان انجام مقاله علمی انجام مقاله isi معماری انجام مقاله کنفرانسی انجام مقاله مشهد انجام مقاله تبریز انجام سمینار سیستان شرکت معتبر پایا نامه نویسی انجام پایان نامه قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد