مشاوره انجام پروپوزال ارشد انجام پایان نامه دکتری تهران تبریز اصفهان شیراز

پایان نامه تهران تبریز شیراز لرستان مازندران پروپوزال مشهد خوزستان ارومیه رشت یزد

انجام پروپوزال فوری پایاننامه ارزان فوری تحلیل آماری شبیه سازی دانلود مقاله تضمینی

دانلود رایگان پایان نامه شیمی هنر بیولوژی پروپوزال روانشناسی فلسفه آموزش زبان مترجمی میکروب شناسی پزشکی صنایع تربیت بدنی

isi تخفیف پروپوزال پایاننامه قسطی علوم سیاسی اجتماعی فرهنگی پایان نامه کامپیوتر مدیریت حقوق معتبر دانلود رایگان مقاله

مقاله کنفرانسی ویرایش پایاننامه ترجمه تایپ فوری دانشجو دانشگاه آزاد دولتی سراسری pdsabz20
مشاوره انلاین انجام پایان نامه انجام پروپوزال ارشد دکتری pdsabz20
پیاده سازی تکنیک های بیو متریک در سایت های شبکه ای اجتماعی
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:47 | بازدید : 67 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

در طول چند سال گذشته برقراری ارتباط از طریق سایتهای شبکه ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده است. به دلیل معروف بودن این شبکه های اجتماعی، طراحی امکانات در سیستمهای موجود و نیز طراحی چارچوب پیشرفته ی جدید که بتواند نتایج بهتری را ارائه دهد کار بسیار شواری می باشد. اعضا از سایتهای شبکه ی اجتماعی برای پستها و ویدیو ها و عکسها و سایر اهداف استفاده می کنند. تکنیکهای ایمنی موجود نیز دارای برخی ناکارامدی ها می باشند و بدین دلیل است که قابلیت پایایی این تکنیکها در رسانه ی ا جتماعی گستردده زیر سوال است. در این حین با اکثریت جرایمی روبرو هستیم که مرتبط با دزدیدن پسورد یا احراز هویت غیر قانونی می باشند. فناوری های بیومتریک لذا می توانند در سایتهای شبکه ی اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند و احراز هویت مناسبی انجام پذیرد. این فناوری ها می توانند به منظور حفظ داده ها از کاربران سو استفاده گر و سایر حملات سایبری مود استفاده قرار گیرند. بیومتریکها قادر هستند که بطور قابل توجهی نقضهای امنیتی را کاهش دهند بدون اینکه تاثیری بر حریم خصوصی افراد بگذارند. احراز هویت بیومتریکی به فرایند های شناسایی هویت فرد کمک می کند و باعث احراز هویت کاربران می گردد.
احراز هویت بیومتریکی (1-3) اشاره به تایید اشخاصی دارد که این تایید مبتنی بر ویژگی های رفتاری و فیزیکی نظیر پهره و انگشتان و شکل هندسی دست و قرنیه و امضا و صدا و غیره می باشند. این احراز هویت ذاتا بیشتر از احراز هویت از طریق رمز عبور می باشد. زیرا که ویژگی های بیومتریک نمی توانند گم شوند. کپی و تسهیم این موارد دشوار می باشد و لذا نیاز به این دارد که فرد احراز هویت شده در زمان و محل احراز هویت حاضر باشد.. جعل نمودن بیومتریک دشوار می باشد و بعید است که کاربر بتواند به محتوای دیجیتالی که از بیومتریک استفاده می کند دست یابد. بسیاری از الگوریتمها نظیر الگوریتم ادغامی چند حالته ی اقتباسی و الگوریتم rmq و الگوریتم پیوندی و کلیدی برای سیستمهای انطباق با انگشت در سایتهای شبکه های اجتماعی طراحی شده اند. بیومتریک در علوم زیست شناسی بیشتر به صوزت آماره های زیست شناسی در نظر گرفته می شود. احراز هویت تایید دعاوی می باشد که صحیح است. سرقت رمز عبور یک مسئله ی بسیار جدی برای کاربران سایتهای شبکه ی اجتناعی می باشد. در صورتی که فردی بتواند به رمزعبور فردی دیگر دست یابد سعی می کند که از طریق حساب وی وارد شود و اطلاعات شخصی و محرمانه ی وی را افشا نماید. از سال 2015 احراز هویت از طریق رمز عبور جای خود را به سیستم بیومتریکی داد.
سیستم بیومتریک می تواند افراد را بر اساس ویژگی های زیست شناسی منحصر به فرد احراز هویت نماید. احراز هویت کاربر شبکه ی اجتماعی می تواند توسط فناوری بیومتریک تعیین گردد. فناوری بیومتریک می بایستی در شبکه های اجتماعی بکار بسته شوند و از استفاده از رمز عبور جلوگیری گردد. این کار می توا ند باعث افزایش ایمنی بدون از دست دادن فواید اطلاعاتی گردد. چندین طرحواره ی احراز هویت را می توان در هر نوع شبکه ی اجتماعی بکار برد. ایمنی محتوای شخصی اجتماعی در دسترس از طریق پروفایلهای رسانه ی اجتماعی می تواند بطور قابل توجهی با پیاده سازی تکنیکهای ایمنی مبتنی بر بیومتریک افزایش یابد. (2-6). تکنیکهای بیومتریک می توانند ارائه دهنده ی داده های شخصی و صحیح و داده هایی در رابطه با انگشت و اسکن عنبیه و شبکیه باشند و می توانند مجموعه ای داده های منحصر به فرد را تولید نمایند. از دست دادن ویژگی های فیزیولوژیی فرد بسیار دشوار می باشد.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فناوری بیومتریک 09123600694
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:45 | بازدید : 58 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

روشهای بیومتریک مختلفی بر اساس خصوصیت های منحصر بفرد انسان ها وجود دارد هر کدام از این روش ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند. یکی از روش هایی که کمتر از موارد فوق شناخته شده است استفاده از شکل رگ هاست. همانند اثر انگشت و عنبیه، شکل رگ های انسان هم کاملاً منحصر به فرد است و با دیگران متفاوت است. حتی شکل رگ های دو طرف بدن هم یکسان نیست و شکل رگ های طرف چپ و راست بدن متفاوت است. بسیاری از رگ ها از روی پوست مشخص نیستند. به همین دلیل هم امکان تقلب و جعل در چنین روشی بسیار کم و مشکل است. همچنین شکل رگ ها با تغییر سن انسان ها بسیار کم تغییر می کند. به همین دلیل هم چنین خصوصیتی برای تشخیص انسان ها از یکدیگر بسیار مناسب است. برای استفاده از سیستم تشخیص رگ ها باید انگشتان، مچ دست، کف دست یا پشت دست را روی اسکنر مخصوص سیستم گذاشت. یک عکس توسط دوربین با نوری نزدیک به نور مادون قرمز گرفته می شود. هموگلوبین های موجود در خون این نور را جذب می کنند و رگ ها به شکل سیاه در تصویر مشخص می شوند. همانند دیگر سیستم های بیومتریک این تصویر بر اساس شکل و محل ساختاری رگ ها تبدیل به یک کد می شود. به این ترتیب برای استفاده های بعدی از سیستم، کد محاسبه شده جدید با کد ذخیره شده مقایسه می گردد. اسکنر هایی که در سیستم تشخیص رگ ها بکار می روند با ابزارهایی که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت اند. اسکنر هایی که برای اهداف پزشکی به کار می روند عمدتاً از ذرات رادیواکتیو استفاده می کنند در حالی که در سیستم های تشخیص هویت بیومتریک، فقط از نوری که تقریباً شبیه به آنچه که از کنترل کننده های از راه دور ساطع می شود، استفاده می شود. از گوش به دو شکل براي تشخيص هويت استفاده مي شود. شکل و ساختار لاله گوش در افراد مختلف متفاوت است. اکوي صداي خروجي از کانال گوش براي هر فرد با فرد ديگري متفاوت است .تا به حال اين روش کارايي زياد و قابل اعتمادي براي تشخيص هويت نداشته است و مواردي اندک براي تأييد هويت از آن استفاده شده است.
تا به حال این نوع بیومتریک پیشرفت و کاربرد خاصی نیافته است.از لب به عنوان بیومتریک به یکی از سه طریق زیر استفاده می شود:
اثر لب: همانند اثر انگشت است با اين تفاوت که اثر لب را ثبت مي کنند. لب نيز همانند انگشت داراي منحني ها و خط و خطوط مختص به هر فرد است. اين روش تا حد زيادي قابل اعتماد است.
نحوه تحرک لب ها: اين روش يک روش رفتاري است و در تشخيص گوينده به ما کمک مي کند. روش دقيقي نيست و مي تواند تنها براي تأييد هويت استفاده شود.
شکل لب ها: مي تواند براي تأييد هويت به کار رود و مرسوم نيست.
ساختار ظاهري پوست
در اين روش چين و چروک هاي صورت بررسي مي‌شود. اين ساختار همانند اثر انگشت در افراد مختلف متفاوت است.
مشخصه گرمايي صورت : در اين مدل توسط دوربين هاي مادون قرمز از صورت تصويربرداري مي شود. نقاط مختلف صورت براساس ميزان حرارت و دمايي که دارند در تصوير ديده مي‌شوند(نقشه اي از سطح صورت تهيه مي شود). از آنجا که تجمع رگ‌هاي زير پوست صورت در هر فرد شکل متفاوتي دارد ، تمايز رنگ بين نقاط مختلف صورت ثابت مي ماند. به عنوان مثال در شکل زیر سمت چپ فرد حالت عادي دارد و در سمت راست حالت عصبي دارد، با اين حال کاملاً مي توان مشاهده کرد که نقاطي که در تصوير سمت چپ قرمز تر از بقيه نقاط بودند باز هم در تصوير سمت راست قرمزتر از باقي نقاط هستنند. با اين حال تمايز و اختلاف رنگ در نقشه صورت تغيير نکرده است. البته اين سيستم به دليل محدوديت ‌هاي مختلفي که دارد چندان عموميتی ندارد.
لبخند: تفاوت بين چهره در حالت عادي و هنگامي که لبخند مي زنيم را تحليل مي کنند.
طيف الکترو مغناطيسي پوست
در اين روش توسط ديودهاي نوري به سطح پوست يک سري نور خالص با طول موج هاي مختلف مي‌تابانند وتوسط تعدادي فتو ديود ميزان شدت موج برگشتي از سطح پوست را ثبت و سپس اطلاعات را تحليل مي کنند. ميزان جذب و انعکاس نور (به طور کلي هر موجي متناسب با طول موجش) توسط پوست هر فرد متفاوت با ديگران است و اين مطلب اساس روش مذکور است.
ناخن
اين متد کاملاً جديد است و تحقيقات گسترده اي روي آن صورت نگرفته است.اغلب از ناخن به صورت زیر براي بيومتريک استفاده مي کنند:
رشته هاي گوشت زير ناخن: اگر در ابعاد ميکروسکوپي به سطح نرم زير ناخن نگاه کنيم، در مي‌يابيم اين سطح داراي برآمدگي هايي موازي و رشته مانند است. اين قسمت شامل مويرگ‌ها، اعصاب و ... است . در طول سن اين برآمدگي ها يا رشد طولي دارند يا پهن تر مي گردند ولي در هرحال وجود دارند. ادعا مي شود که ساختار و شکل اين رشته ها همانند اثر انگشت و عنبيه در افراد مختلف، متفاوت است.
بیومتریکهای رفتاري
امضا نگاری
تحليل چگونگي امضا کردن يک شخص که اغلب از آن بعنوان تشخيص امضای ديناميکي ياد مي شود، مهمترين بيومتريکهاي رفتاريست. شکل استاتيکي تکميل امضا ،زماني که براي امضا کردن مصرف مي شود، سرعت، شتاب، زاويه قلم، فشار وارده بر قلم و کاغذ، تعداد دفعاتي که قلم از روي کاغذ برداشته می‌شود، از پارامترهاي اصلي تحليل امضا می‌باشد. چون این روش برپايه استاتيک امضا عمل نمي کند، جعل امضا را دشوار مي سازد. ماهیت غیر تهاجمی دارد و کاربر احساس مزاحمتي از جانب سيستم نمی کند. بعلاوه کاربران می توانند امضای خود را عوض کنند. با توجه به گستردگی کاربردها، فناوریها و نهادهای مرتبط با موضوع، الگوی منتخب اغلب کشورهای پیشرو در این حوزه تأسیس تشکلهای دولتی و غیر دولتی با حضور بازیگران مختلف در این عرصه در داخل کشور و مشارکت در کارگروههای بین المللی جهت هماهنگیهای فنی و کاربری بوده است. امضا مي تواند توسط قلمها يا صفحات مخصوص يا هر دو آنها ثبت شود. امروزه حتي از تکنيکهاي انتشار صوت امضا کردن که هنگام امضا زدن روي کاغذ توليد مي شود استفاده مي کنند.
نحوه ی تايپ کردن
اين فناوری برپايه ی تمايز نحوه تايپ کردن افراد، توسعه يافته است. به اين ترتيب که پارامترهايي از قبيل مدت زماني که کليد فشرده می‌شود، سرعت تايپ و... از الگوي تايپ استخراج مي شود. در گذشته بنياد ملي علوم واداره ملي استانداردهاي ايالات متحده در اين مورد مطالعاتي داشتند و اخيراً تلاشهاي بيشتري از جانب کمپاني ها و مؤسسات مطالعاتي مختلف در حال انجام است. مشکل اساسي اين تکنولوژي تفاوت در صفحه کليدها بود که در ويرايشهاي جديد آن اين مشکل برطرف شده است. این روش قابل ترکیب با دیگر روشهای شناسایی می باشد و نیز می توان به دلخواه رمز عبور را تغییر داد. البته این فناوری هنوز در مرحله ی آزمایشگاهی قرار دارد.
دستخط
در نگاه اول شاید تشخیص انسانها بر اساس دست خط آن ها کار چندان جالبی به نظر نرسد. افراد بسیاری می توانند دست خط افراد دیگری را تقلید کنند و براحتی و با کمی تمرین حتی امضای یک نفر دیگر را هم تقلید کنند. بنابراین چگونه چنین سیستمی می تواند مفید باشد؟ سیستم های بیومتریک برخلاف انسانها که به شکل حروف و نوشته اهمیت می دهند، به عمل نوشتن توجه دارند.این سیستم ها مقدار فشاری را که موقع نوشتن هر حرف وارد می شود، همچنین سرعت و نحوه نوشتن حروف را مورد توجه قرار می دهند. همچنین ترتیب نوشتن هم اهمیت دارد. برای مثال اینکه پس از نوشتن هر حرف نقطه های آن نوشته می شود یا پس از نوشتن کل کلمه.بنابراین بر خلاف شکل ظاهری نوشته که براحتی قابل تقلید است موارد گفته شده را کمتر کسی می تواند تقلید کند. سیستم تشخیص انسان با استفاده از دستخط همانند دیگر سیستم های بیومتریک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:
- یک حسگر که اطلاعات از طریق آن به سیستم وارد می شوند.
- یک رایانه برای خواندن و نگهداری اطلاعات
- یک برنامه برای تحلیل اطلاعات داده شده با اطلاعات از پیش ضبط شده
حسگر سیستم تشخیص دستخط می تواند یک صفحه حساس یا یک قلم مخصوص باشد. چنین صفحه یا قلمی باید بتواند زاویه ها و فشارهای وارده برای نوشتن، همچنین جهت های نوشتن را اندازه گیری و به سیستم منتقل کند. به این ترتیب این موارد توسط یک نرم افزار تبدیل به یک گراف می شود و این گراف در سیستم ذخیره می گردد. هر زمان که نیاز به چک کردن باشد گراف ایجاد شده بر اساس دستخط جدید، با گراف ذخیره شده مقایسه می شود تا تشخیص داده شود که دستخط جدید مربوط به فرد اصلی است یا خیر.روش استفاده از دستخط امنیت بسیار بالایی دارد. حتی اگر سیستم چند کلمه مشخص برای ورود اطلاعات داشته باشد باز هم هیچ فردی قادر نخواهد بود دقیقاً نوع نوشتن آنها را از فرد دیگری تقلید کند.همچنین امنیت افزایش می یابد وقتی که محدودیت کلمات وجود نداشته باشد. کاربرمی تواند مانند رمز عبور چند کلمه را به انتخاب خود وارد سیستم کند و هر بار توسط دستخط خود اجازه دسترسی پیدا کند.
صوت نگاری
اين بيومتريک مبتني بر خصوصيات صداي کاربران عمل مي کند که در واقع يک تکنيک هيبريدي متشکل از خصوصيات فيزيولوژيکي و رفتاري- رواني است و بيشتر در کاربردهاي 1:1 استفاده مي شود و مخصوصاً در سيستمهاي تلفن مبنا که در آن شناسايي از راه دور ميسر مي شود، بسيار مناسب است. استفاده از اين فناوري بسيار آسان است و نياز به آموزش زيادي ندارد. ضبط صدا از طریق یک دستگاه ضبط کننده صدا انجام می گیرد و سپس با سخت افزار و نرم افزار مربوطه مورد تحلیل قرار می گیرد با توجه به امکانات در دسترس می توان مکث ها و بالا و پایین رفتن تون صدا را به صورت یک الگوی صوتی در آورد و با الگوهای ذخیره شده مورد مقایسه قرار داد. نمونه وسایل ساخته شده از این روش قفل در است که با چک کردن صدا و کلمه گفته شده ومعنی جمله ساخته شده کار می کند. به این صورت که کلمه ای یا جمله ای از قبل تعیین شده و به کاربر گفته می شود.
نحوه ی راه رفتن
معمولاً این روش در جاهایی که ارتباط مستقیم با افراد میسر نیست کاربرد دارد خصوصاً در فرودگاهها و معابر امنیتی. ( این سیستم شناسایی تقریباً یک سیستم شناسایی مخفی است) در این روش یک تصویر از شخص در هنگام راه رفتن بدست می آید که معرف نمودار جابجایی و زمان برای وی است .در هنگام راه رفتن افراد حرکت پاها و سر افراد با یکدیگر متفاوت است(البته حرکت دستان نیز در برخی موارد کاربرد دارد) که الگوی بدست آمده از این قسمتها می باشد.
بیومتریکهای شیمیایی
( Deoxyribo Nucleic Acid ) DNA
بدون شک يکي از مطمئن‌ترين روش هاي تأييد هويت است. کدي يک بعدي و منحصر به هر فرد است. در حاليکه اين روش دقيق ترين شکل بيومتريک است ولي از آن در تأمين امنيت شبکه ها و اماکن و... استفاده نمي شود، زيرا اين روش اصلاً سريع نيست و همچنين تا به حال فرايندي اتوماتيک و مقرون به صرفه براي آن معرفي نشده است ( فرايند به دست آوردن اين کد، احتياج به ابزار و مواد شيميايي خاصي دارد). البته ساختارش در دوقلوها تا حد زيادي شبيه است و در دوقلوهاي همسان کاملاً يکسان است و عيب بزرگي براي اين متد است ولي از دقت و صحت اين روش در تشخيص هويت نمي کاهد.
2-4-2- نمايشگر دماي نقاط بدن
نقاط مختلف يک جسم يا بدن بر اساس نوع و ميزان حرارتش امواج مادون قرمز تابش مي کند. اين روش يک روش کلي براي بدست آوردن اطلاعات تصوير است و مي تواند براي تصويربرداري در خيلي از فيلد هاي اشاره شده در بالا مانند اثرانگشت، کف دست، رگ‌هاي زير پوست، گوش و ... به  کار رود.
در اين روش ها الگوي حرارتي تابش شده از صورت فرد، دست ها و يا حتي رگ‌هاي فرد را به کمک يک دوبين مادون قرمز ضبط و سپس پردازش مناسب را انجام مي دهند. اين الگوها براي هر فرد منحصر به او مي باشد. به دست آوردن اين نوع اطلاعات خام از افراد مشکل نيست ولي دقت در تصويربرداري مشکل خواهد بود. چرا که، اگر فرد در محيطي با يک منبع حرارتي قوي باشد و يا در دستش يک فنجان چاي گرم باشد، تمامي محاسبات اشتباه مي شوند. از اين رو براي استفاده از اين شکل بيومتريک ، اتاقک هاي مخصوصي در نظر مي گيرند که يقيناً سبب صرف وقت، هزينه، و همچنين عدم راحتي کاربر مي شود.
2-5- روش هاي ديگری از بیومتریکها
در اين قسمت روش هاي غير متداول و تحت مطالعه را فقط نام مي بريم:
سيگنال قلبي و خون - عطر و بو مربوط به هر فرد- انعکاس صوت در مغز- مقاوت الکتريکي پوست- شکل ظاهري دست مشت شده- چين خوردگي هاي پوست انگشت- چگونگي در دست گرفتن اجسام- صداي منتقل شده از استخوان هاي انگشت پس از تحريک يک پالس صوتي - موج مغناطيسي منتشر شده از انسان- نحوه رد گيري چشم- توپوگرافي سطح قرنيه- شکل سه بعدي انگشت- طيف حاصل از سيگنال هاي مغزي- شکل سينوس هاي جلويي سر.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 
برچسب‌ها: فناوری بیومتریک ,

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روشهای بیومتریک جدید و نو برای تشخیص احراز هویت در محاسبات فراگیر محیط پیرامونی
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:25 | بازدید : 65 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

بسیاری از ابزار کامپیوتری به مردم کمک می کنند تا فعالیت خود را انجام دهند. سنسور ها در ماشینها و ابزر های خانگی تعبیه شده اند تا و در محیط ها بطور گسترده بکار رفتند تمامی اشیای اطراف هوشمند هستند و به کاربر برای پردازش قابلیت محاسبه و رایانش بسیار کمک می کنند (4-5). زمان آن رسیده است که آینده را پیشبینی نماییم که در آن ابزار می توانند عکسها را از دنیای واقعی و یا مجازی درک نمایند. اگر چه بسیاری از ابزار ها دارای قابلیت استفاده ی ساده ای می باشند و دانشی زیاد در رابطه با افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنند، ندارند ولی ضروریست که یک سیستم آگاهی انسانی درون این ابزار راه اندازی گردد که هویت کاربر در مجاورت دستگاه رایانشی مشخص شود. استفاده از روشهای احراز هویت سنتی برای محیط های گسترده پذیرفتی نیست و نیاز به فناوری متبحر در شناخت هویت وجود دارد و این فناری نیزبایستی بسیار دقیق باشد. استفاده ی کارامد از بیومتریکها می تواند نیاز به احراز هویت را تامین سازد و این به دلیل فناوری شگرف بیومتریکها در ارائه ی امنیت در بسیاری از موارد کاربردی می باشد. با توجه به محدودیتهای بسیار قابل توجه در طرحهای بیومتریک پیشنهادی در دسترس توسط پیشینه ی تحقیقاتی نظیر حقه بازی، حملات در سطح ورودی، طراحی سیستمهای بیومتریک چند وجهی بسیار ضروری است. (1-6-8). سیستمهای بیومتریکی چند وجهی بایستی شامل ابزار ها و روشهی نوآور باشند تا بیشتر به این حملات بپردازند.
امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی دنیای فناوری اطلاعات است. همه‌ی ما تجربه فراموش کردن پسوورد و دردسرهای بعد از آن را چشیده‌ایم. هرچند که نرم‌افزارهای زیادی برای ایجاد و مدیریت پسوورد وجود دارد ولی باز هم دانشمندان به دنبال راه‌های جدیدتر و ایمن‌تر احراز هویت در دنیای مجازی هستند.
یکی از روش‌های خوب و بسیار ایمن احراز هویت، استفاده از بیومتریک است. احراز هویت بیومتریک (زیست‌سنجی) به هر روشی گفته می‌شود که در آن از ویژگی‌های طبیعی و فیزیولوژیکی افراد برای شناسایی و احراز هویت آن‌ها استفاده می‌شود. تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت، تشخیص دی ان ای، تشخیص عنبیه چشم و ... همگی جزء این دسته از روش‌ها قرار می‌گیرند. ولی جالب است بدانید که حتی این روش‌ها هم ممکن است مورد هک و سوء استفاده قرار بگیرند.حال گروهی از دانشمندان دانشگاه سارلند با همکاری دانشگاه استاتگارت روش بیومتریک جدیدی ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تشخیص چهره و اثر انگشت را به فراموشی سپرد.جمجمه هر فرد از نظر سایز، شکل و چگالی با سایر افراد تفاوت دارد. بر اساس این حقیقت، روش جدید که SkullConduct نام دارد، با ارسال امواج صوتی به سر افراد، به اسکن جمجمه آن‌ها می‌پردازد. با پردازش اطلاعات امواج صوتی، پروفایل خاص جمجمه فرد شکل می‌گیرد. این روش از امکانات گجت‌های پوشیدنی مانند عینک گوگل استفاده می‌کند. عینک گوگل دارای یک میکروفون درونی است که صدا را شناسایی می‌کند. از بلندگوی این عینک هم برای ارسال الگوهای صوتی به جمجمه فرد استفاده می‌شود. البته بلندگوی عینک گوگل از نوع خاصی است که صدا را به جمجمه منتقل می‌کند و نه مستقیماً به گوش. به همین دلیل می‌توان از آن استفاده کرد.این روش را در محیط کاملاً ساکت تست کرده‌اند و دقت آن در شناسایی افراد در حد ۹۷% بوده است. این فناوری راه درازی در پیش دارد تا بتواند به عنوان یک راه‌حل عملی در شرایط واقعی مورد استفاده قرار بگیرد. سازندگان این فناوری در حال بهبود آن برای استفاده در شرایط پر سر و صدا هستند. مشخصات فیزیولوژیکی و رفتاری، امروزه برای شناسایی خودکار از جمله اثر انگشت، صدا، عنبیه، شبکیه، دست، صورت، دست خط، و شکل انگشت استفاده می شود. ولی این تنها بخشی از ماجراست چرا که اندازه گیری های جدیدی (مانند شیوه راه رفتن، شکل گوش، انعکاس نوری پوست، و بوی بدن) رو به توسعه هستند. به دلیل طیف گسترده مشخصات مورد استفاده، نیاز به تصویربرداری برای این تکنولوژیها رو به افزایش است. این سیستم ها می توانند یک سیگنال تک بعدی مثل صدا را اندازه گیری کنند و یا چندین سیگنال تک بعدی (دست خط)، یک تصویر دو بعدی (اثرانگشت)، چند اندازه گیری دو بعدی (هندسه دست)، مجموعه زمانی از تصاویر دوبعدی (صورت و عنبیه )، یا یک تصویر سه بعدی ( سیستمهای شناسایی چهره ) را اندازه گیری کنند. انگشت نگاری جز متداولترین فناوریهای بیومتریکی مورد استفاده در این حوزه می باشد.
مراجع قضایی تقریباً در تمام جهان اثرانگشت را بعنوان یک مدرک مستند در مباحث مشهور به جرم شناسی رسمیت می شناسند. بانک داده های یکپارچه اف بی آ ی که1 به2 است، هم اکنون دارای 40 میلیون ثبت 10 انگشتی است که روزانه هزاران جستجو جهت شناسایی مجرمان، در آن انجام می شود. این بانک داده با دیگر بانکهای اطلاعاتی موجود در سامانه های نظارتی و پیگردی امریکا در ارتباط است. همچنین اخیراً این اطلاعات با بانک اطلاعات بیومتریکی اسکاتلندیارد هم به اشتراک گذاشته شده تا امکان استفاده همزمان از
اطلاعات این منابع میسر شود.
کاربردهای تجاری (تجارت الکترونیک/ تلفنی، خرده فروشی/ خودپردازها/ پایانه های فروش)
تراکنشهای مالی و اعتباری، تأیید هویت مشتریان و دسترسی به حسابها یا صندوق امانات و... از جمله مهمترین کاربردهای بیومتریک در این حوزه بشمار می رود که تا کنون مجموعه ی متنوعی از بیومتریکهای مختلف برای این منظور استفاده شده است. بخشی از این کاربردها ممکن است حفاظتهای داخلی یا زیرساختی از قبیل کنترل دسترسی به اماکن امنیتی یا شبکه های رایانه ای برای جابجایی سرمایه های الکترونیکی باشد. یا درکاربردی گسترده تر شاید حفاظت از اسرار و هویت افراد باشد. به ویژه اولین کاربردی که به ذهن خطور می کند، حفاظت ازخود پردازها، کارتهای اعتباری و چکها، با شناسه های بیومتریکی می باشد. امروزه
کارتهای خود پرداز با رمزهای عبور حفاظت می شوندکه چالشهای امنیتی و کاربری فراوانی را در پی داشته است. در این شرایط فناوری بیومتریکی رفته رفته جایگزین رمزهای عبور می گردد. در ژاپن رگ نگاری کف دست، در کانادا عنبیه نگاری، در امریکا و اروپا انگشت نگاری و چهره نگاری پرکاربردترین بیومتریکها در حوزه ی بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیک محسوب می شود.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بیومتریک بر اساس سه عامل طرح احراز هویت قوی برای شبکه تحرک جهانی در شهرهای هوشمند
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:21 | بازدید : 46 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

در همان زمان که شهرها در همه جا به دنبال بودجه برای طرح های هوشهمندانه تر شهری هستند، و گاهی وابسته به کمک های مالی دولت مرکزی یا تحقیقی برای انجام این کار هستند، به معنای واقعی کلمه از میلیاردها پوند، یورو، و دلار که در پروژه های توسهه و زیرساخت های نسبتا معمولی می شود نام برد که به معنای حقیقی هوشمند نیستند. شهر الكترونيك امروزه راهكاري است كه به منظور حل پيچيدگي هاي مديريت شهري و ارائه خدمات آسان، کم هزینه و با کیفیت به شهروندان مطرح است. پیشرفت های سریع و شتابان فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب ايجاد مشاغل جديد، صنايع نوين و خلاقيت‌هاي پياپي شده و تغييرات عمده‌اي را در روش زندگي در شهرهای الکترونیک به وجود آورده است. از دیدگاه علمی شهر هوشمند شهری است که در آن از طریق به کارگیری هوشمندانه منابع طبیعی وبا هدف توسعه ا قتصادی پایدار و بهبود کیفیت زندگی، روی منابع انسانی و سرمایه های ا جتماعی، حمل ونقل وارتباطات بر پایه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری شود. شهرهای هوشمند متناسب با گسترش فناور ی های وافزایش تقاضای شهروندان به امکانات جدید طراحی می شوند واین شهرها پنجره ای به سوی دنیای جدیدی است که درآن آخرین دستاوردهای حوزه فناوری گرد هم آمده اند تا بشر بتواند زندگی باکیفیت رو ساد ه تری را تجربه کند.در این شهرها که براساس زیرساختهای زندگی الکترونیک طراحی می شود، نیازهای افراد به روشی هوشمندانه و باا ستفاده ا ز آخرین فناو ریهای روز دنیا تامین می شود.اگرچه زیرساختهای فیزیکی از مهمترین و ضرور یترین نیازهای توسعه زندگی شهرنشینی است،ا ماا ین روزها شهرها بیش از پیش به ابزا رهای ارتباطی مبتنی بر فناور یهای روز دنیا نیاز دارند. درواقع، شهر هوشمند واقعيتي است كه با توجه به گسترش روزافزون تكنولوژي اطلاعات در شهر، و در راستاي پاسخگويي به نيازهاي جديد شهروندان به اطلاعات و امكانات سخت افزاري و نرم افزاري در زندگي شهري آنان، پابه عرصه حضور مي گذارد. شهر هوشمند به معناي گشايش مفاهيمي نو در شهرسازي است. آنچه يك شهر را به سمت هوشمندي پيش مي برد، صرفاً استفاده از ابزار الكترونيكي و سيستم ارتباطاتي آن شهر نيست؛ بلكه استفاده از اين ابزار جهت ارتقای سطح كيفي زندگي شهروندان يك شهر است.
شهر هوشمند چشم انداز توسعه ی شهری می باشد که به بهبود جوانب کیفی زندگی ساکنین شهری می پردازد و این کار را با ادغام تکنیکهای اطلاعاتی گوناگون نظیر داده های بزرگ و رایانش ابری و اینترنت اشیا انجام می دهد. افراد می توانند با استفاده از فناوری های شهری هوشمند یک سری محیطهای هوشمند را نظیر خانه ی هوشمند و کتابخانه ی هوشمند ایجاد نمایند. (6-7). محیطهای های هوشمند به کاربر این امکان را می دهد تا از خدمات هوشمند در هر منطقه ای بهره گیرند. دسترسی کلی به شبکه یک عامل اساسی و مهم برای موارد کاربری این شهرهای هوشمند می باشند. زیرا که شبکه یک خط مهم برای انتقال اطلاعات در این شهرهای هوشمند است. شبکه ی موبایل جهانی نقش مهم در توسعه ی شهر هوشمند دارد و این شبکه ارائه دهنده ی خدمات برای کاربران موبایل می باشد. و باعث می شو.د که کاربر موبایل به شبکه دسترسی یابد.. به طور کلی سه نوع شرکت کننده در GLOMONET وجود دارد: کاربر موبایل(MU) - عامل خانگی(HA) شبکه ی خانگی و عامل خارجی شبکه ی خارجی. در ابتدا کاربر موبایل در HA ثبت نام می کند و سپس MU می تواند به خدمات دسترسی یابد و ابن در صورتیست که وی در شبکه ی خارجی و فراتر از قلمرو HA پرسه زند. از جمله ویژگی های بارز بیسیم این است که GLOMONET پر از حملات است و توجه بسیاری از کلاهبرداران را به خود جلب می نماید. ببنابراین امنیت و حفاظت از حریم شخصی یک چالش بسیار بزرگ برای GLOMONET در شهر هوشمند می باشد. احراز هویت یک مکانیسم مهم می باشد و بکارگیری این مکانیسم جهت تضمین ایمنی اطلاعات بسیار مهم است. احراز هویت بطور گسترده در تمامی سیستم های اطلاعاتی بکار می رود. بر اساس مطالعات انجام گرفته بر روی احراز هویت کاربر از طریق کانال نا امن، بسیاری از طرحهای احراز هویتی برای محققان در محیط های گوناگون نظیر بهداشت الکترونیکی و شبکه ی بی سیم ارائه شده اند. بطور کلی سه نوع مولفه وجود دارد که می توانند برای احراز هویت بکار روند: گذر واژه، ابزا ر سخت افزاری نظیر کارت هوشمند و بیومتریک. با افزایش توانایی حملات از طریق کلاهبرداران، ابزار جدید حملات شبکه ای بی وقفه پدید آمده اند. طرحهای احراز هویت کاربری مبتنی بر یک عامل قادر به مقابله با برخی از کسب و کار ها با الزاماتی با امنیت بالا نیستند. این الزامات می توانند شامل پرداخت پول از طریق موبایل و خدمات بهداشتی هوشنند باشند. بعد ها نیز طرحهای احراز هویت چند عاملی پیشنهاد گردیدند. (15-16). در سال 2004، ژ و و ما یک طرح احراز هویت کاربری را همراه با عامل ناشناس بودن در محیط بی سیم پیشنهاد نمودند. (17). با این حال لی و همکارانش (18) بدین نکته پی بردند که این طرح نسبت به حملات جعل بسیار آسیب پذیر است. و نمی تواند به احراز هویت دو جانبه دست یابد و آنها یک طرح پیشرفته برای حل این مسئله پیشنهاد نمودند. بعد ها (19) وو و همکارانش بدین نکته اشاره کردند که طرحهای ژو و ما و لی و همکارانش (18) نمی توانند از گمنام بودن کار بر به درستی محافظت نمایند. در سال 2009 چانگ و همکارانش نشان دادند که طرح لی و همکارانش قادر به ارائه ی ویژگی گمنامی کاربر نمی باشد و آنها این نکته را به اثبات رساندند که کاربر مخرب تلفن همراه می تواند از هویتهای دیگر کاربران استفاده نماید چانگ و همکارانش (20) به منظور از بین بردن نقطه ی ضعف طرح لی و هاوانگ (18) یک طرح پیشرفته را پیشنهاد نمودند و سر انجام طرح آنها قادر به ارائه ی ویژگی های ناشناس بودن بود. هی و همکارانش (2009) طرح احراز هویت کاربری قوی را برای GLOMONET پیشنهاد نمودند. این طرح مناسب برخی از ابزار های محدود برقی بود زیرا که طرح آنها نیاز به الگورریتم رمز گاری متقارن داشت و نیز نیاز به عملیات شدیدی داشت. با این حال لی و همکارانش بدین نکته پی بردند که برخی از نواقص طرح در مطالعه ی (22) فاقد انطباق با نیاز های کاربر می باشد.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

InstagramPlasma_Consulting_Group

 

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی احراز هویت به طور مداوم با استفاده از ترکیبی از ضربه زدن به کلید و ماوس بیومتریک
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 13:11 | بازدید : 53 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

رمز های عبور ممکن است افشا شوند و به همین دلیل بایستی از آنها محافظت شود. اگر بخواهیم ایده آل در مورد امنیت فکر کنیم، هر رمز عبور فقط بایستی یکبار استفاده شود. به این نوع رمز های عبور، رمز های عبور یکبار مصرف گفته می شود. در این روش حداکثر امنیت ممکن در رمزهای عبور را می توانیم داشته باشیم به دلیل اینکه در هر بار استفاده شدن رمز عبور، این رمز تغییر کرده و در بار بعدی نمی توان از رمز قبلی استفاده کرد. رمز عبوری که در هر بار ورود به سیستم ثابت مانده و تغییر نمی کند را رمزهای عبور ایستا می نامند و رمزهای عبوری که در هر بار ورود به سیستم تغییر می کنند را رمز های عبور پویا می نامند. مقایسه تغییر رمز در بین این دو نوع رمز عبور واقعه غیر قابل مقایسه است.
رمزهای عبور بسته به نوع استفاده و حساسیت مصرف آنها در نوع منابعی که از آنها محافظت می کنند، بصورت ماهیانه، هفتگی و یا حتی روزانه تعویض می شوند. در حقیقت هر چقدر زمان استفاده از رمز های عبور طولانی تر شود، امکان سوء استفاده و افشای آن بیشتر می شود. یک Passphrase ترتیبی از کاراکترها است که معمولا بیشتر از طول رمزهای عبور ها هستند و برای امنیت بیشتر سیستم های اطلاعاتی به رمز عبور کمک می کنند، Passphrase در هنگام استفاده در قالب یک رمز عبور مجازی فعالیت می کند.
زمانی که هویت کاربر در لاگین ( که احراز هویت استاتیک ( sa)) نامیده می شود برای سیستمهای کامپبوتری موجود تایید گردد، منابع سیستمی برای کاربر تا زمانی که از سیستم خارج بشود یا سیستم را قفل کند در دسترس می باشند. در حقیقت منابع سیستمی برای هر کاربری در طول آن دوره در دسترس می باشد. این موضوع می تواند برای محیطهای کمتر ایمن مناسب باشد اما می تواند منجر به ربودن جلسه ای گردد که در آن اهداف حمله کننده جلسه ی باز ( زمانی که افراد از کامپیوتر به مدت طولانی مدت یا کوتاه مدت به حال خود می گذارند و کاپیوتر را قفل نکرده رها می کنند تا مثلا به چای وشیدن بپردازند ) می باشد.
در محیط هایی با ریسک بالا و یا زمانی که هزینه ی استفاده ی غیر مجاز از کامپیوتر بالا باشد، بررسی مداوم هویت کاربر بطور قابل توجهی مهم می باشد. احراز هویت مداوم (CA) یک راه حل ایمنی جایگزین برای لاگین ابتدایی نمی باشد. CA ارائه دهنده ی اندازه گیری ایمنی در طول لاگین ( ورود ) اولیه می باشد. در رابطه با CA، سیستم بایستی قفل شود تا مانع از آسیب ایجاد شده توسط فرد کلاهبردار گردد. نیاز آشکار در اینجا بررسی کلاهبرداری با سرعت هر چه بیشتر جهت کنترل میزان آسیب وارده می باشد. علاوه بر این مکانیسم CA بیشتر از روش احراز هویت استاتیک تسکهایی را بی خبر از کار بر انجام می دهد. این کار فورا استفاده از دانش یا سیستم احراز هویت مبتنی بر مالکیت را از بین می برد. سیتمهای مبتنی بر دانش کار کار بر را هنگامی که یک نوع رمز عبور داشته باشد مختل می سازد. این در حالیست که سیسمهای مبتنی بر مالکیت برای کاربرانی که توکنهای خود را هنگام ترک سیستم به صورت بی توجه حذف نمی کنند موثر نمی باشند. علاوه بر این توکن سرقت یافته به مهاجم حق دسترسی را می دهد.
علاوه بر این در یک سیستم پیشنهادی رفتار کاربر فعلی با رفتار عادی کاربر اصلی مقایسه می گردد و انحراف از رفتار عادی منجر به قفل می گردد. انگیزه ی ماورای استفاده از بیومتریکهای رفتاری ماهیت غیر مزاحم جمع آوری داده برای بیومتریکهای رفتاری مثل دینامیکهای کلیدی (KD) و دینامیکهای ماوسی (MD) می باشد. بسیاری از تحقیقات بر روی عملکر د گزارشات CD از حیث FalseMatch Rate و False Non-Match Rate یا نرخ خطای برابر انجام پذیرفته اند. برای سیستم CA نه تنها دانستن این نکته مهم است که فرد کلاهبردار شناسایی گردد بلکه زمان شناسایی نیز مهم است و ای نکته نیز حائز اهمیت است که چقدر فعالیت لازم است تا وی قبل از شناساایی انجام دهد. می توان از میانگین اقدامات کلاهبردار و و میانگین اقدامات اصلی به عنوان شاخصهای عملکردی استفاده نمود. لذا شاخص عملکردی نشان می دهد که چقدر خرابکاری توسط فرد کلاهبردر انجام می ذیرد.

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تغییر اندازه ی بیومتریکهای بانکداری
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 12:59 | بازدید : 53 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

به منظور استفاده از چگونگی تکامل بیومتریک درک چگونگی اجرای بیومتری صنایع خدمات مالی در وهله ی اول بسیار ضروری می باشد. در اینجا دو عامله محرکه وجود دارد: امنیت (به صورت واقعی و درک شده ) و راحتی. در حالی که بانکداری با موبایل به صورت یک هنجار جدید درآمده است، مهم این است که بخشی از مصرف کنندگان به ابزار موبایل برای خدمات مالی اعتمادی ندارند. این موضوع را می توان در رابطه با نحوه ی پرداخت با موبایل نیز درک نمود. بر اساس مطالعه ی اخیر توسط اقتصاد دانان دانشگاه آکسفورد بیش از نیمی از پاسخ دهندگان معتقدند که پول و انتقال آن از طریق موبایل امنیت کمی نسبت به انتقال پول نقد دارد. بانکها این نگرانی های امنیتی را از طریق بیومتریکها مورد بررسی و خطاب قرار می دهند. و تقاضا نسبت به استفاه از بیومتریک بسیار بالا می باشد. اقتصاد دانان آکسفور این نکته را بیان نمودند که مصرف کنندگان بیشتر احتمال دارد که از انتقال پول با موبایل استفاده کنند. و این درصورتیست که بیومتریکها پیشنهاد گردند. اما موضوع ایمنی فراتر از درک مصرف کننده می باشد. واقعیت این است که موبایل بیشتر برای بانکداری و تجارت بکار می رود و تقلب در استفاده از تلفن همراه نیز افزایش می یابد. امنیت rsa این نکته را عنوان نمود که کلاهبرداری از طریق موبایل از 10 درصد از سال 2013 به 50 در سال 2015 رسیده است. علاوه بر این تعداد نقضهای داده ای در حال افزایش است. میلیارد ها اعتبار در سال 2016 به سرقت رفته و مسئله با این حقیقت که بسیاری از افراد رمز های عبور را در طول چندین حساب مورد استفاده قرار می دهند پیچیده شده است و باعث شده است که داده های بانکداری آنان در خطر باشد. بیومتریک ها این تهدید را کاهش می دهند. از طرف دیگر رمز های عبور نه تنها امن نیستند بسیار هم دشواری خاص خود را دارند. به خاطر سپاری کلمات عبور بسیار دشوار است و کاربر بایستی دو یا سه بار بین کلید ها شیفت کند تا رمز عبور به درستی پیچیده گردد. در مقابل راه حلهای بیومتریکی تا جایی در حال تکامل گرفتن هستند که استفاده از این راه حلها بسیار آسان باشد. و یک اسکن سریع با انگشت و صورت و چشم باعث می شود که دسترسی به حساب آسانتر گرد د. نتایج باعث مشارکت و رضایت بالا گردید. نگرشهای دیجیتالی که باعث می شود زیر ساخت بانکداری آنلاین و بانکداری با موبایل به نهاد های مالی برسد بیانگر این هستند که تعداد افرادی که از احراز هویت لمسی استفاده می کنند 26 درصد افزایش یافته است. در حقیقت مشتریان شروع به تقاضای بیومتریک نموده اند مطالعه ی ویزای اروپا نشان می دهد که 37 درصد از مردان اروپایی در صورتی که نهاد مالی بیومتریکی را ارائه ندهد بانک خود را تغییر می دهند. و بررسی نظر های مدرم و نظرا ت مردم در اپلیکیشن ها این یافته را تایید می کند. درک موضع مخالفان در رابطه با بیومتریک به منظور درک تکامل بیومتریک مفید می باشد. دو ایراد اصلی نسبت به بیومتریک این موارد می باشند که بیومتریکها می توانند هک شوند و می توان رمز عبور را تغییر داد ولی نمی توان بیومتریک را تغییر داد
. آنچه که واضح است این است که هیچگونه راه حل احراز هویتی صد درصد ضد هکر نمی باشد و درصورتی که بیومتریک تغییر یابد استدلال در اینجا وارد است که فرد به سختی می توانداثر انگشت و کره ی چشم و چهره را تغییر دهد. در اینجاست که قالبهای رمز گذاری شده و محل قالب یا الگو و تشخیص حیات فرد بکار می رود. استدلال دیگر در رابطه با یکی از معایب بیونتریک این است که بیومتریک بطور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد. رمز های عبور به راحتی فراموش می شوند و نیاز به بازنشانی رمز عبور وجود دارد. علاوه بر این رمز عبور می تواند به عنوان مکانیسم پشتیبان بکار رود. و این در زمانیست که بیومتریک کار نکند.

 

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فناوری بیومتریک 09123600694
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 12:56 | بازدید : 44 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

 

در طول چند سال گذشته برقراری ارتباط از طریق سایتهای شبکه ی اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده است . به د لیل معروف بودن این شبکه های اجتماعی ، طراحی امکانات در سیستمهای موجود و نیز طراحی چارچوب پیشرفته ی جدید که بتواند نتایج بهتری را ارائه دهد کار بسیار شواری می باشد . اعضا از سایتهای شبکه ی اجتماعی برای پستها و ویدیو ها و عکسها و سایر اهداف استفاده می کنند . تکنیکهای ایمنی موجود نیز دارای برخی ناکارامدی ها می باشند و بدین دلیل است که قابلیت پایایی این تکنیکها در رسانه ی ا جتماعی گستردده زیر سوال است . در این حین با اکثریت جرایمی روبرو هستیم که مرتبط با دزدیدن پسورد یا احراز هویت غیر قانونی می باشند . فناوری های بیومتریک لذا می توانند در سایتهای شبکه ی اجتماعی مورد استفاده قرار گیرند و احراز هویت مناسبی انجام پذیرد . این فناوری ها می توانند به منظور حفظ داده ها از کاربران سو استفاده گر و سایر حملات سایبری مود استفاده قرار گیرند . بیومتریکها قادر هستند که بطور قابل توجهی نقضهای امنیتی را کاهش دهند بدون اینکه تاثیری بر حریم خصوصی افراد بگذارند . احراز هویت بیومتریکی به فرایند های شناسایی هویت فرد کمک می کند و باعث احراز هویت کاربران می گردد .
احراز هویت بیومتریکی (1-3) اشاره به تایید اشخاصی دارد که این تایید مبتنی بر ویژگی های رفتاری و فیزیکی نظیر پهره و انگشتان و شکل هندسی دست و قرنیه و امضا و صدا و غیره می باشند . این احراز هویت ذاتا بیشتر از احراز هویت از طریق رمز عبور می باشد. زیرا که ویژگی های بیومتریک نمی توانند گم شوند . کپی و تسهیم این موارد دشوار می باشد و لذا نیاز به این دارد که فرد احراز هویت شده در زمان و محل احراز هویت حاضر باشد . . جعل نمودن بیومتریک دشوار می باشد و بعید است که کاربر بتواند به محتوای دیجیتالی که از بیومتریک استفاده می کند دست یابد . بسیاری از الگوریتنها نظیر الگوریتم ادغامی چند حالته ی اقباسی و الگوریتم rmq و الگوریتم پیوندی و کلیدی برای سیستمهای انطباق با انگشت در سایتهای شبکه های اجتماعی طراحی شده اند . بیومتریک در علوم زیست شناسی بیشتر به صورت آماره های زیست شناسی در نظر گرفته می شود . احراز هویت تایید دعاوی می باشد که صحیح است . سرقت رمز عبور یک مسئله ی بسیار جدی برای کاربران سایتهای شبکه ی اجتناعی می باشد . در صورتی که فردی بتواند به رمزعبور فردی دیگر دست یابد سعی می کند که از طریق حساب وی وارد شود و اطلاعات شخصی و محرمانه ی وی را افشا نماید . از سال 2015 احراز هویت از طریق رمز عبور جای خود را به سیستم بیومتریکی داد .
سیستم بیومتریک می تواند افراد را بر اساس ویژگی های زیست شناسی منحصر به فرد احراز هویت نماید. احراز هویت کاربر شبکه ی اجتماعی می تواند توسط فناوری بیومتریک تعیین گردد . فناوری بیومتریک می بایستی در شبکه های اجتماعی بکار بسته شوند و از استفاده از رمز عبور جلوگیری گردد . این کار می توا ند باعث افزایش ایمنی بدون از دست دادن فواید اطلاعاتی گردد . چندین طرحواره ی احراز هویت را می توان در هر نوع شبکه ی اجتماعی بکار برد . ایمنی محتوای شخصی اجتماعی در دسترس از طریق پروفایلهای رسانه ی اجتماعی می تواند بطور قابل توجهی با پیاده سازی تکنیکهای ایمنی مبتنی بر بیومتریک افزایش یابد . (2-6) . تکنیکهای بیومتریک می توانند ارائه دهنده ی داده های شخصی و صحیح و داده هایی در رابطه با انگشت و اسکن عنبیه و شبکیه باشند و می توانند مجموعه ای داده های منحصر به فرد را تولید نمایند . از دست دادن ویژگی های فیزیولوژیی فرد بسیار دشوار می باشد .

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 

 

برچسب‌ها: فناوری بیومتریک ,

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فناوری بیومتریک
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 12:52 | بازدید : 47 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

روشهای بیومتریک مختلفی بر اساس خصوصیت های منحصر بفرد انسان ها وجود دارد هر کدام از این روش ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند. یکی از روش هایی که کمتر از موارد فوق شناخته شده است استفاده از شکل رگ هاست. همانند اثر انگشت و عنبیه، شکل رگ های انسان هم کاملاً منحصر به فرد است و با دیگران متفاوت است. حتی شکل رگ های دو طرف بدن هم یکسان نیست و شکل رگ های طرف چپ و راست بدن متفاوت است. بسیاری از رگ ها از روی پوست مشخص نیستند. به همین دلیل هم امکان تقلب و جعل در چنین روشی بسیار کم و مشکل است. همچنین شکل رگ ها با تغییر سن انسان ها بسیار کم تغییر می کند. به همین دلیل هم چنین خصوصیتی برای تشخیص انسان ها از یکدیگر بسیار مناسب است. برای استفاده از سیستم تشخیص رگ ها باید انگشتان، مچ دست، کف دست یا پشت دست را روی اسکنر مخصوص سیستم گذاشت. یک عکس توسط دوربین با نوری نزدیک به نور مادون قرمز گرفته می شود. هموگلوبین های موجود در خون این نور را جذب می کنند و رگ ها به شکل سیاه در تصویر مشخص می شوند. همانند دیگر سیستم های بیومتریک این تصویر بر اساس شکل و محل ساختاری رگ ها تبدیل به یک کد می شود. به این ترتیب برای استفاده های بعدی از سیستم، کد محاسبه شده جدید با کد ذخیره شده مقایسه می گردد. اسکنر هایی که در سیستم تشخیص رگ ها بکار می روند با ابزارهایی که در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت اند. اسکنر هایی که برای اهداف پزشکی به کار می روند عمدتاً از ذرات رادیواکتیو استفاده می کنند در حالی که در سیستم های تشخیص هویت بیومتریک، فقط از نوری که تقریباً شبیه به آنچه که از کنترل کننده های از راه دور ساطع می شود، استفاده می شود. از گوش به دو شکل براي تشخيص هويت استفاده مي شود. شکل و ساختار لاله گوش در افراد مختلف متفاوت است. اکوي صداي خروجي از کانال گوش براي هر فرد با فرد ديگري متفاوت است .تا به حال اين روش کارايي زياد و قابل اعتمادي براي تشخيص هويت نداشته است و مواردي اندک براي تأييد هويت از آن استفاده شده است.
تا به حال این نوع بیومتریک پیشرفت و کاربرد خاصی نیافته است.از لب به عنوان بیومتریک به یکی از سه طریق زیر استفاده می شود:
اثر لب: همانند اثر انگشت است با اين تفاوت که اثر لب را ثبت مي کنند. لب نيز همانند انگشت داراي منحني ها و خط و خطوط مختص به هر فرد است. اين روش تا حد زيادي قابل اعتماد است.
نحوه تحرک لب ها: اين روش يک روش رفتاري است و در تشخيص گوينده به ما کمک مي کند. روش دقيقي نيست و مي تواند تنها براي تأييد هويت استفاده شود.
شکل لب ها: مي تواند براي تأييد هويت به کار رود و مرسوم نيست.
ساختار ظاهري پوست
در اين روش چين و چروک هاي صورت بررسي مي‌شود. اين ساختار همانند اثر انگشت در افراد مختلف متفاوت است.
مشخصه گرمايي صورت : در اين مدل توسط دوربين هاي مادون قرمز از صورت تصويربرداري مي شود. نقاط مختلف صورت براساس ميزان حرارت و دمايي که دارند در تصوير ديده مي‌شوند(نقشه اي از سطح صورت تهيه مي شود). از آنجا که تجمع رگ‌هاي زير پوست صورت در هر فرد شکل متفاوتي دارد ، تمايز رنگ بين نقاط مختلف صورت ثابت مي ماند. به عنوان مثال در شکل زیر سمت چپ فرد حالت عادي دارد و در سمت راست حالت عصبي دارد، با اين حال کاملاً مي توان مشاهده کرد که نقاطي که در تصوير سمت چپ قرمز تر از بقيه نقاط بودند باز هم در تصوير سمت راست قرمزتر از باقي نقاط هستنند. با اين حال تمايز و اختلاف رنگ در نقشه صورت تغيير نکرده است. البته اين سيستم به دليل محدوديت ‌هاي مختلفي که دارد چندان عموميتی ندارد.
لبخند: تفاوت بين چهره در حالت عادي و هنگامي که لبخند مي زنيم را تحليل مي کنند.
طيف الکترو مغناطيسي پوست
در اين روش توسط ديودهاي نوري به سطح پوست يک سري نور خالص با طول موج هاي مختلف مي‌تابانند وتوسط تعدادي فتو ديود ميزان شدت موج برگشتي از سطح پوست را ثبت و سپس اطلاعات را تحليل مي کنند. ميزان جذب و انعکاس نور (به طور کلي هر موجي متناسب با طول موجش) توسط پوست هر فرد متفاوت با ديگران است و اين مطلب اساس روش مذکور است.
ناخن
اين متد کاملاً جديد است و تحقيقات گسترده اي روي آن صورت نگرفته است.اغلب از ناخن به صورت زیر براي بيومتريک استفاده مي کنند:
رشته هاي گوشت زير ناخن: اگر در ابعاد ميکروسکوپي به سطح نرم زير ناخن نگاه کنيم، در مي‌يابيم اين سطح داراي برآمدگي هايي موازي و رشته مانند است. اين قسمت شامل مويرگ‌ها، اعصاب و ... است . در طول سن اين برآمدگي ها يا رشد طولي دارند يا پهن تر مي گردند ولي در هرحال وجود دارند. ادعا مي شود که ساختار و شکل اين رشته ها همانند اثر انگشت و عنبيه در افراد مختلف، متفاوت است.
بیومتریکهای رفتاري
امضا نگاری
تحليل چگونگي امضا کردن يک شخص که اغلب از آن بعنوان تشخيص امضای ديناميکي ياد مي شود، مهمترين بيومتريکهاي رفتاريست. شکل استاتيکي تکميل امضا ،زماني که براي امضا کردن مصرف مي شود، سرعت، شتاب، زاويه قلم، فشار وارده بر قلم و کاغذ، تعداد دفعاتي که قلم از روي کاغذ برداشته می‌شود، از پارامترهاي اصلي تحليل امضا می‌باشد. چون این روش برپايه استاتيک امضا عمل نمي کند، جعل امضا را دشوار مي سازد. ماهیت غیر تهاجمی دارد و کاربر احساس مزاحمتي از جانب سيستم نمی کند. بعلاوه کاربران می توانند امضای خود را عوض کنند. با توجه به گستردگی کاربردها، فناوریها و نهادهای مرتبط با موضوع، الگوی منتخب اغلب کشورهای پیشرو در این حوزه تأسیس تشکلهای دولتی و غیر دولتی با حضور بازیگران مختلف در این عرصه در داخل کشور و مشارکت در کارگروههای بین المللی جهت هماهنگیهای فنی و کاربری بوده است. امضا مي تواند توسط قلمها يا صفحات مخصوص يا هر دو آنها ثبت شود. امروزه حتي از تکنيکهاي انتشار صوت امضا کردن که هنگام امضا زدن روي کاغذ توليد مي شود استفاده مي کنند.
نحوه ی تايپ کردن
اين فناوری برپايه ی تمايز نحوه تايپ کردن افراد، توسعه يافته است. به اين ترتيب که پارامترهايي از قبيل مدت زماني که کليد فشرده می‌شود، سرعت تايپ و... از الگوي تايپ استخراج مي شود. در گذشته بنياد ملي علوم واداره ملي استانداردهاي ايالات متحده در اين مورد مطالعاتي داشتند و اخيراً تلاشهاي بيشتري از جانب کمپاني ها و مؤسسات مطالعاتي مختلف در حال انجام است. مشکل اساسي اين تکنولوژي تفاوت در صفحه کليدها بود که در ويرايشهاي جديد آن اين مشکل برطرف شده است. این روش قابل ترکیب با دیگر روشهای شناسایی می باشد و نیز می توان به دلخواه رمز عبور را تغییر داد. البته این فناوری هنوز در مرحله ی آزمایشگاهی قرار دارد.
دستخط
در نگاه اول شاید تشخیص انسانها بر اساس دست خط آن ها کار چندان جالبی به نظر نرسد. افراد بسیاری می توانند دست خط افراد دیگری را تقلید کنند و براحتی و با کمی تمرین حتی امضای یک نفر دیگر را هم تقلید کنند. بنابراین چگونه چنین سیستمی می تواند مفید باشد؟ سیستم های بیومتریک برخلاف انسانها که به شکل حروف و نوشته اهمیت می دهند، به عمل نوشتن توجه دارند.این سیستم ها مقدار فشاری را که موقع نوشتن هر حرف وارد می شود، همچنین سرعت و نحوه نوشتن حروف را مورد توجه قرار می دهند. همچنین ترتیب نوشتن هم اهمیت دارد. برای مثال اینکه پس از نوشتن هر حرف نقطه های آن نوشته می شود یا پس از نوشتن کل کلمه.بنابراین بر خلاف شکل ظاهری نوشته که براحتی قابل تقلید است موارد گفته شده را کمتر کسی می تواند تقلید کند. سیستم تشخیص انسان با استفاده از دستخط همانند دیگر سیستم های بیومتریک از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:
- یک حسگر که اطلاعات از طریق آن به سیستم وارد می شوند.
- یک رایانه برای خواندن و نگهداری اطلاعات
- یک برنامه برای تحلیل اطلاعات داده شده با اطلاعات از پیش ضبط شده
حسگر سیستم تشخیص دستخط می تواند یک صفحه حساس یا یک قلم مخصوص باشد. چنین صفحه یا قلمی باید بتواند زاویه ها و فشارهای وارده برای نوشتن، همچنین جهت های نوشتن را اندازه گیری و به سیستم منتقل کند. به این ترتیب این موارد توسط یک نرم افزار تبدیل به یک گراف می شود و این گراف در سیستم ذخیره می گردد. هر زمان که نیاز به چک کردن باشد گراف ایجاد شده بر اساس دستخط جدید، با گراف ذخیره شده مقایسه می شود تا تشخیص داده شود که دستخط جدید مربوط به فرد اصلی است یا خیر.روش استفاده از دستخط امنیت بسیار بالایی دارد. حتی اگر سیستم چند کلمه مشخص برای ورود اطلاعات داشته باشد باز هم هیچ فردی قادر نخواهد بود دقیقاً نوع نوشتن آنها را از فرد دیگری تقلید کند.همچنین امنیت افزایش می یابد وقتی که محدودیت کلمات وجود نداشته باشد. کاربرمی تواند مانند رمز عبور چند کلمه را به انتخاب خود وارد سیستم کند و هر بار توسط دستخط خود اجازه دسترسی پیدا کند.
صوت نگاری
اين بيومتريک مبتني بر خصوصيات صداي کاربران عمل مي کند که در واقع يک تکنيک هيبريدي متشکل از خصوصيات فيزيولوژيکي و رفتاري- رواني است و بيشتر در کاربردهاي 1:1 استفاده مي شود و مخصوصاً در سيستمهاي تلفن مبنا که در آن شناسايي از راه دور ميسر مي شود، بسيار مناسب است. استفاده از اين فناوري بسيار آسان است و نياز به آموزش زيادي ندارد. ضبط صدا از طریق یک دستگاه ضبط کننده صدا انجام می گیرد و سپس با سخت افزار و نرم افزار مربوطه مورد تحلیل قرار می گیرد با توجه به امکانات در دسترس می توان مکث ها و بالا و پایین رفتن تون صدا را به صورت یک الگوی صوتی در آورد و با الگوهای ذخیره شده مورد مقایسه قرار داد. نمونه وسایل ساخته شده از این روش قفل در است که با چک کردن صدا و کلمه گفته شده ومعنی جمله ساخته شده کار می کند. به این صورت که کلمه ای یا جمله ای از قبل تعیین شده و به کاربر گفته می شود.
نحوه ی راه رفتن
معمولاً این روش در جاهایی که ارتباط مستقیم با افراد میسر نیست کاربرد دارد خصوصاً در فرودگاهها و معابر امنیتی. ( این سیستم شناسایی تقریباً یک سیستم شناسایی مخفی است) در این روش یک تصویر از شخص در هنگام راه رفتن بدست می آید که معرف نمودار جابجایی و زمان برای وی است .در هنگام راه رفتن افراد حرکت پاها و سر افراد با یکدیگر متفاوت است(البته حرکت دستان نیز در برخی موارد کاربرد دارد) که الگوی بدست آمده از این قسمتها می باشد.
بیومتریکهای شیمیایی
( Deoxyribo Nucleic Acid ) DNA
بدون شک يکي از مطمئن‌ترين روش هاي تأييد هويت است. کدي يک بعدي و منحصر به هر فرد است. در حاليکه اين روش دقيق ترين شکل بيومتريک است ولي از آن در تأمين امنيت شبکه ها و اماکن و... استفاده نمي شود، زيرا اين روش اصلاً سريع نيست و همچنين تا به حال فرايندي اتوماتيک و مقرون به صرفه براي آن معرفي نشده است ( فرايند به دست آوردن اين کد، احتياج به ابزار و مواد شيميايي خاصي دارد). البته ساختارش در دوقلوها تا حد زيادي شبيه است و در دوقلوهاي همسان کاملاً يکسان است و عيب بزرگي براي اين متد است ولي از دقت و صحت اين روش در تشخيص هويت نمي کاهد.
2-4-2- نمايشگر دماي نقاط بدن
نقاط مختلف يک جسم يا بدن بر اساس نوع و ميزان حرارتش امواج مادون قرمز تابش مي کند. اين روش يک روش کلي براي بدست آوردن اطلاعات تصوير است و مي تواند براي تصويربرداري در خيلي از فيلد هاي اشاره شده در بالا مانند اثرانگشت، کف دست، رگ‌هاي زير پوست، گوش و ... به  کار رود.
در اين روش ها الگوي حرارتي تابش شده از صورت فرد، دست ها و يا حتي رگ‌هاي فرد را به کمک يک دوبين مادون قرمز ضبط و سپس پردازش مناسب را انجام مي دهند. اين الگوها براي هر فرد منحصر به او مي باشد. به دست آوردن اين نوع اطلاعات خام از افراد مشکل نيست ولي دقت در تصويربرداري مشکل خواهد بود. چرا که، اگر فرد در محيطي با يک منبع حرارتي قوي باشد و يا در دستش يک فنجان چاي گرم باشد، تمامي محاسبات اشتباه مي شوند. از اين رو براي استفاده از اين شکل بيومتريک ، اتاقک هاي مخصوصي در نظر مي گيرند که يقيناً سبب صرف وقت، هزينه، و همچنين عدم راحتي کاربر مي شود.
2-5- روش هاي ديگری از بیومتریکها
در اين قسمت روش هاي غير متداول و تحت مطالعه را فقط نام مي بريم:
سيگنال قلبي و خون - عطر و بو مربوط به هر فرد- انعکاس صوت در مغز- مقاوت الکتريکي پوست- شکل ظاهري دست مشت شده- چين خوردگي هاي پوست انگشت- چگونگي در دست گرفتن اجسام- صداي منتقل شده از استخوان هاي انگشت پس از تحريک يک پالس صوتي - موج مغناطيسي منتشر شده از انسان- نحوه رد گيري چشم- توپوگرافي سطح قرنيه- شکل سه بعدي انگشت- طيف حاصل از سيگنال هاي مغزي- شکل سينوس هاي جلويي سر.

 

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 
برچسب‌ها: فناوری بیومتریک ,

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فناوری بیومتریک 09123600694
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 12:48 | بازدید : 42 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

امروزه امنیت بیومتریک برای ایجاد یک سیستم امن و قابل اعتماد بسار حائز اهمیت است و باعث برور بازار و تقاضای عظیمی شده است . عامل امنیت در سیستم امنیت بیومتریک با تمرکز بر روی داده هایی که دارای کیفیت فیزیکی منحصر به قردی می باشند می تواند حاصل گردد . اصطلاح بیومتریک از زبان یونانی گرفته شده و از دو کلمه ی زندگی و بررسی تشکیل شده است . بیومتریک ( اندازه گیری امنیت ) شناختن انسان با کمک ویژگی های فیزیکی و رفتاری در علوم کامپبوتر می باشد و به عنوان روش احراز هویت در نظر گرفته می شود . و این اطلاعات در مقابل یک قالب ذخیره شده قرار می گیرد . بیومتریک یک روش اندازه گیری امنیتی شکست ناپذیر می باشد و نمی تواند مورد غلبه قرار گیرد . و این باعث می شود که هنگام تفکر در رابطه با رایانش بری و فناوری اطلاعاتی به بیومتریک توجه زیادی قائل شویم
مدتی است مبحث رایانش ابری در جهان رواج پیدا کرده است و در چند ساله گذشته تقریبا از سال 2002 به
بعد شرکت های پیشرو در صنعت سعی در ورود به این مقوله و بکارگیری آن درفرآیندهای خدماتی خود به کاربرانشان را داشته اند. رایانش ابری مدلی است برای فراهم کردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای کاربر از طریق شبکه به مجموعه ای از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکربندی ) مثل: شبکه ها، سرورها، فضای ذخیره سازی، برنامه های کاربردی و سرویس ها (که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت سیستم فراهم کننده سرویس به سرعت فراهم شده و یا آزاد )رها( گردد. عموما مصرف کننده های رایانش ابری مالک زیرساخت فیزیکی ابر نیستند،بلکه برای اجتناب از هزینه سرمایه ای آن را از عرضه کنندگان شخص ثالث اجاره میکنند . آنها منابع را در قالب سرویس مصرف میکنند و تنها بهای منابعی که به کار میبرند را میپردازند .
بهره گیری از رایانش ابری مزایای فراوانی میتواند داشته باشد که برخی از آنها به این شرح اند:
- کاهش هزینه ها : در این مورد ،کاربران دیگر به خرید سخت افزارهایی با قدرت بالا و نرم افزارهای به روز آنها نیازی ندارند و تنها با یک کامپیوتر و یک مرورگر می توان پیچیده ترین فعالیت را با اتصال به اینترنت انجام دهند. - افزایش کارایی : با استفاده از رایانش ابری دیگر نیازی به نصب برنامه های متعدد و حجیم نداشته و توان حافظه و پردازنده را صرف فعالیت های مهم تری کرده و شاهد راه اندازی سریع سیستم خود خواهیم بود
مقیاس پذیری : کاربران می توانند در زمان تقاضا و به صورت دینامیک،به تدارک منابع اقدام کنند و نیازی به تدارک از قبل برای زمان های حداکثر بار نیست.بدین معنا که اگر نیازی به افزایش بیشتری باشد،امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.
- پویایی و قابلیت حمل آسان : کاربران در رایانش ابری به یک کامپیوتر و یا شبکه خاص محدود نیستند،یعنی اگر
کاربران ،سیستم خود را تغییر دهند،امکان دسترسی به فایل ها و اطلاعات و هم چنین ویرایش آنها در هر زمان و
مکانی برایشان مهیا است.
اما رایانش ابری بدون ایراد هم نیست که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد: در صورتی که نتوان به اینترنت متصل شد،بدیهی است که نمی توان به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشت.به عبارت دیگر نبود ارتباط اینترنتی به معنای نبود اطلاعات با ارزش ما است زیرا رایانش ابری به صورت آفلاین کار نمی کند.
- داده های ذخیره شده در ابر ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند.
- عدم شفافیت: در ابر عمومی سازمان هیچگونه دسترسی به مراکز دادههای خدماتدهنده ندارد. اطلاعات سازمان از
زیرساخت خدماتدهنده همان قدری است که از سوی آن شرکت در اختیار سازمان قرار داده شده است .
- عدم کنترل بر پردازش ها : چون محل ذخیره داده ها و پردازش آنها برای کاربران مشخص نیست ،بنابراین کاربر نمی تواند کنترلی بر پردازش ها داشته باشد.به عبارت دیگر کلیه پردازش ها به دور از چشم کاربران و بدون اطلاع آنها از نحوه پردازش ،انجام می گیرد
بسیاری از طرحواره های پیشهادی بیومتریک موجود در ابر وجود دارند. بسیاری از ویژگی ها اتخاذ می گردند که نیاز به پیاده سازی دارند و در نتیجه می توانند در بخشهای گوناگو ن رایانش ابری اختصاص داده شوند .. الگوریتم رمزنگاری در سه سطح بکار می رود : اسکنر چاپی و انگشتی -سه عدد منحصر به فرد - انطباق عدد با تصاویر دیگر . اگرچه دقت تکنیکهای بیومتریک کامل نمی باشد ولی سیستمهای بیومتریک بسیار مناسبی وجود دارد که می توانند با سایر سیستمهای بیومتریک سنتی رقابت نمایند . بکارگیری و طراحی سیستم مناسب بیومتریک می تواند باعث افزایش امنیت گردد . شرایط متعددی وجود دارند که بایستی هنگام طراحی سیستم بیومتریک کارامد و ایمن مورد بررسی قرار گیرند . لازم است که این نکته درک گردد که بیومتریکها به عنوان یک راز نیستند . این بدین معنیست که اندازه گیری های بیومتریکی نمی توانند به عنوان توکنهای دارای قابلیت مورد استفاده قرار گیرند . و ایجاد کلید های رمز نگاری از آنها ایمن نمی باشد . ثانیا لازم است تا به ابزار ورودی اعتماد شود و از لینک ارتباطی محافظت گردد . به طور خلاصه بیومتریک امنیت را افزایش می دهد و می توان گفت که سیستم احراز هویت بیومتریکی به عنوان راه حلی جدید برای احراز هویت کاربران رایانش ابری می باشد و این نوع سیستم می تواند خدماتی را برای ابر ارائه دهد

 

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 
برچسب‌ها: فناوری بیومتریک ,

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فناوری بیومتریک
چهار شنبه 8 آبان 1398 ساعت 12:32 | بازدید : 52 | نویسنده : متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما | ( نظرات )

بسیاری از ابزار کامپیوتری به مردم کمک می کنند تا فعالیت خود را انجام دهند . سنسور ها در ماشینها و ابزر های خانگی تعبیه شده اند تا و در محیط ها بطور گسترده بکار رفتند تمامی اشیای اطراف هوشمند هستند و به کاربر برای پردازش قابلیت محاسبه و رایانش بسیار کمک می کنند (4-5) . زمان آن رسیده است که آینده را پیشبینی نماییم که در آن ابزار می توانند عکسها را از دنیای واقعی و یا مجازی درک نمایند . اگر چه بسیاری از ابزار ها دارای قابلیت استفاده ی ساده ای می باشند و دانشی زیاد در رابطه با افرادی که با آنها ارتباط برقرار می کنند ، ندارند ولی ضروریست که یک سیستم آگاهی انسانی درون این ابزار راه اندازی گردد که هویت کاربر در مجاورت دستگاه رایانشی مشخص شود . استفاده از روشهای احراز هویت سنتی برای محیط های گسترده پذیرفتی نیست و نیاز به فناوری متبحر در شناخت هویت وجود دارد و این فناری نیزبایستی بسیار دقیق باشد . استفاده ی کارامد از بیومتریکها می تواند نیاز به احراز هویت را تامین سازد و این به دلیل فناوری شگرف بیومتریکها در ارائه ی امنیت در بسیاری از موارد کاربردی می باشد . با توجه به محدودیتهای بسیار قابل توجه در طرحهای بیومتریک پیشنهادی در دسترس توسط پیشینه ی تحقیقاتی نظیر حقه بازی ، حملات در سطح ورودی ، طراحی سیستمهای بیومتریک چند وجهی بسیار ضروری است . (1-6-8) . سیستمهای بیومتریکی چند وجهی بایستی شامل ابزار ها و روشهی نوآور باشند تا بیشتر به این حملات بپردازند .
امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی دنیای فناوری اطلاعات است. همه‌ی ما تجربه فراموش کردن پسوورد و دردسرهای بعد از آن را چشیده‌ایم. هرچند که نرم‌افزارهای زیادی برای ایجاد و مدیریت پسوورد وجود دارد ولی باز هم دانشمندان به دنبال راه‌های جدیدتر و ایمن‌تر احراز هویت در دنیای مجازی هستند.
یکی از روش‌های خوب و بسیار ایمن احراز هویت، استفاده از بیومتریک است. احراز هویت بیومتریک (زیست‌سنجی) به هر روشی گفته می‌شود که در آن از ویژگی‌های طبیعی و فیزیولوژیکی افراد برای شناسایی و احراز هویت آن‌ها استفاده می‌شود. تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت، تشخیص دی ان ای، تشخیص عنبیه چشم و … همگی جزء این دسته از روش‌ها قرار می‌گیرند. ولی جالب است بدانید که حتی این روش‌ها هم ممکن است مورد هک و سوء استفاده قرار بگیرند.حال گروهی از دانشمندان دانشگاه سارلند (Saarland University) با همکاری دانشگاه استاتگارت (Stuttgart) روش بیومتریک جدیدی ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تشخیص چهره و اثر انگشت را به فراموشی سپرد.جمجمه هر فرد از نظر سایز، شکل و چگالی با سایر افراد تفاوت دارد. بر اساس این حقیقت، روش جدید که SkullConduct نام دارد، با ارسال امواج صوتی به سر افراد، به اسکن جمجمه آن‌ها می‌پردازد. با پردازش اطلاعات امواج صوتی، پروفایل خاص جمجمه فرد شکل می‌گیرد. این روش از امکانات گجت‌های پوشیدنی مانند عینک گوگل استفاده می‌کند. عینک گوگل دارای یک میکروفون درونی است که صدا را شناسایی می‌کند. از بلندگوی این عینک هم برای ارسال الگوهای صوتی به جمجمه فرد استفاده می‌شود. البته بلندگوی عینک گوگل از نوع خاصی است که صدا را به جمجمه منتقل می‌کند و نه مستقیماً به گوش. به همین دلیل می‌توان از آن استفاده کرد.این روش را در محیط کاملاً ساکت تست کرده‌اند و دقت آن در شناسایی افراد در حد ۹۷% بوده است. این فناوری راه درازی در پیش دارد تا بتواند به عنوان یک راه‌حل عملی در شرایط واقعی مورد استفاده قرار بگیرد. سازندگان این فناوری در حال بهبود آن برای استفاده در شرایط پر سر و صدا هستند. مشخصات فیزیولوژیکی و رفتاری، امروزه برای شناسایی خودکار از جمله اثر انگشت، صدا، عنبیه، شبکیه، دست، صورت، دست خط، و شکل انگشت استفاده می شود. ولی این تنها بخشی از ماجراست چرا که اندازه گیری های جدیدی (مانند شیوه راه رفتن، شکل گوش، انعکاس نوری پوست، و بوی بدن) رو به توسعه هستند. به دلیل طیف گسترده مشخصات مورد استفاده، نیاز به تصویربرداری برای این تکنولوژیها رو به افزایش است. این سیستم ها می توانند یک سیگنال تک بعدی مثل صدا را اندازه گیری کنند و یا چندین سیگنال تک بعدی (دست خط)، یک تصویر دو بعدی (اثرانگشت)، چند اندازه گیری دو بعدی (هندسه دست)، مجموعه زمانی از تصاویر دوبعدی (صورت و عنبیه )، یا یک تصویر سه بعدی ( سیستمهای شناسایی چهره ) را اندازه گیری کنند . انگشت نگاری جز متداولترین فناوریهای بیومتریکی مورد استفاده در این حوزه می باشد .
مراجع قضایی تقریباً در تمام جهان اثرانگشت را بعنوان یک مدرک مستند در مباحث مشهور به جرم شناسی رسمیت می شناسند. بانک داده های یکپارچه اف بی آ ی که1 به2 است، هم اکنون دارای 40 میلیون ثبت 10 انگشتی است که روزانه هزاران جستجو جهت شناسایی مجرمان، در آن انجام می شود. این بانک داده با دیگر بانکهای اطلاعاتی موجود در سامانه های نظارتی و پیگردی امریکا در ارتباط است. همچنین اخیراً این اطلاعات با بانک اطلاعات بیومتریکی اسکاتلندیارد هم به اشتراک گذاشته شده تا امکان استفاده همزمان از
اطلاعات این منابع میسر شود.
کاربردهای تجاری (تجارت الکترونیک/ تلفنی، خرده فروشی/ خودپردازها/ پایانه های فروش)
تراکنشهای مالی و اعتباری، تأیید هویت مشتریان و دسترسی به حسابها یا صندوق امانات و... از جمله مهمترین کاربردهای بیومتریک در این حوزه بشمار می رود که تا کنون مجموعه ی متنوعی از بیومتریکهای مختلف برای این منظور استفاده شده است. بخشی از این کاربردها ممکن است حفاظتهای داخلی یا زیرساختی از قبیل کنترل دسترسی به اماکن امنیتی یا شبکه های رایانه ای برای جابجایی سرمایه های الکترونیکی باشد. یا درکاربردی گسترده تر شاید حفاظت از اسرار و هویت افراد باشد. به ویژه اولین کاربردی که به ذهن خطور می کند، حفاظت ازخود پردازها، کارتهای اعتباری و چکها، با شناسه های بیومتریکی می باشد . امروزه
کارتهای خود پرداز با رمزهای عبور حفاظت می شوندکه چالشهای امنیتی و کاربری فراوانی را در پی داشته است. در این شرایط فناوری بیومتریکی رفته رفته جایگزین رمزهای عبور می گردد. در ژاپن رگ نگاری کف دست، در کانادا عنبیه نگاری، در امریکا و اروپا انگشت نگاری و چهره نگاری پرکاربردترین بیومتریکها در حوزه ی بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیک محسوب می شود

 

 

«گروه تحقیقاتی پلاسما»

02166954926 /////// 09123600694

ترجمه فوری مقاله پایان نامه پروپوزال سمینار، پرداخت اقساطی، ترجمه ارزان متون تخصصی،

مبانی نظری و ترجمه فصل دوم، تایپ و ترجمه با تخفیف ویژه، تحلیل آماری

پیگیری فوری چاپ ارزان کتاب، معرفی جهت چاپ مقاله در ژورنال های معتبر

Email: PDsabz@yahoo.com

Telegram:  @PDsabz20

Instagram: Plasma_Consulting_Group

 
برچسب‌ها: فناوری بیومتریک ,

موضوعات مرتبط: برق- الکترونیک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری09123600694



نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه09123600694
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار PDsabz.org
:: کل مطالب : 5738
:: کل نظرات : 0
:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9


:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 52
:: بازدید ماه : 1234
:: بازدید سال : 4385
:: بازدید کلی : 101746
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت انجام پايان نامه دكتري انجام پايان نامه كارشناسي ارشد فوری انجام پايان نامه كارشناسي چگونه لاغر شویم؟ انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد انجام پایان نامه دانشجویی انجام پایان نامه ارشد کامپیوتر انجام پايان نامه سنندج انجام پایان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد تهران هوش مصنوعی انجام پایان نامه مراحل انجام پايان نامه ارشد انجام پایان نامه کارشناسی انجام پایان نامه شهرسازی انجام پایان نامه کارشناسی ارشد پرستاری تلگرام علی کریمی اصفهان شیراز قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران انجام پایان نامه کارشناسی ارشد معماری انجام پروپوزال مدیریت انجام پروپوزال پزشکی انجام پروپوزال ارشد معماری انجام پروپوزال دکتری انجام پروپوزال دکتری مدیریت تلگرام علی دایی انجام پروپوزال مهندسی صنایع انجام پروپوزال مهندسی پزشکی انجام پروپوزال مراحل انجام پروپوزال انجام پروپوزال مدیریت بازرگانی چگونه پولدار شویم؟ انجام پروپوزال ارشد روش انجام پروپوزال انجام سمينار انجام سمينار دکتری انجام سمینار کارشناسی ارشد برق انجام سمينار تغيير انجام سمینار ارشد انجام سمينار دكتری انجام سمينار مديريت انجام سمينار جديد انجام سمینار دانشجویی انجام سمینار ارشد کامپیوتر انجام سمینار کارشناسی ارشد عمران انجام سمینار و پایان نامه انجام سمينار شيمي انجام سمينار حقوق انجام سمینار کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی انجام سمينار موفقيت انجام سمینار انجام سمینار دکتری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله و پایان نامه انجام مقاله isi انجام مقاله تبلیغ سفارش انجام مقاله انجام مقاله فوری انجام مقاله دانشجویی انجام مقاله نویسی انجام مقاله مروری انجام مقاله لرستان انجام مقاله علمی انجام مقاله isi معماری انجام مقاله کنفرانسی انجام مقاله مشهد انجام مقاله تبریز انجام سمینار سیستان شرکت معتبر پایا نامه نویسی انجام پایان نامه قیمت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد